Sunday, May 1, 2016

Tenasserim

Aku tengah perbuat chapter 5. Tadi member aku dari Kelana Jaya datang.. aku suruh dia pergi opis.. aku kat opis dari pukul 6 petang tadi.. semua buku aku kat opis. Takde lagi yang kat umah. Gila cantik opis aku sekarang.

Aku keep on pushing menulis, tapi susah gila nak progress. Tapi memang ada. Adoi entahlah. Tak puas hati sebab too little to tell. Patut dah siap dah chapter 5 ni.

Tadi kuar makan dengan beliau... Ni aku kat opis alone, beliau balik ke rumah aku.. dah kul 2.00 pagi. Tak tau nak balik Melaka kul berapa... Plan nak breakfast kat Simpang Bekoh.. dengan Emak, Ayah, my sisteers, nieces and nephew..arrr entah le.

Aku sambil nulis ni aku teringat pasal Tenasserim. Sebab Mohiyudin bagitau aku Tenasserim is Taming Sari. Pastu ni aku rasa Tenassserim is Tanah Seri.

Macam Antananarivo is Antara Tanah Seribu atau mungkinkah Antan Ana Ribu.. hahaha.. Orang Melayu yang Islamic kan suka bahasakan diri 'ana'.. so mana lah tau capital city of Malagasy Republic itu sebenaunya ada Melayu and Arab nye perkataan... T

Kalau orang Utara.. Simpor.. Simpoq.. Ligor.. Ligoq.. Liqaq...Ilalliqaq.. hahah.. Till.. alamak aku lupa.. Is it 'till meet again'? Sapa pandai Arabic kat sini... Till the end kot.. adoi.. mata aku dah kuyu ni.. mesti habiskan gak chapter 5 ni...

BTW aku terpikir yang Antananarivo is Antara Tanah Riau.. sebab Rivo selalu kalau orang South Asia takleh nak sebut sangat... argh lantak lah. Malas nak pikir.

Yang penting mesti tahun ni gak aku kena buat trip rentas segenting Kra.. me driving.

No comments:

Post a Comment