Tuesday, May 10, 2016

Samalaju

Aku suka nama tu. Samalaju. Haha. Dah aku kata result PRN kali ni begitu. It doesn't take a genious. Emak pun cakap menda yang sama. Emak walaupun sudah 74 tahun tapi minat beliau dalam politics sangat dalam. Untuk PRN kali ini, beliau lebih banyak tahu berbanding aku. Nanti mahu belikan bahan bacaan buat beliau. She loves to read. Sekarang Harakah and Suara Keadilan dah tak masuk kampung Simpang Bekoh. First sebab Pakatan Rakyat dah takde. Orang PAS kat kampung tu sendiri marah dengan tindakan pimpinan yang berbaik dengan UMNO. Secondly, sebab readers go digital. Thirdly, pembaca hard copies are old generations like Emak and Ayah. Ramai dah pergi.

Ya Allah semoga Emak and Ayah terus dipanjangkan usia. Kakak aku Cik Pid sekarang selalu belikan Harakah and Suara Keadilan kat Shah Alam, bawak balik ke rumah.

BTW those negative words semalam masih terngiang. Aku pelik cemanalah gen-millenials boleh berpikir macam Baby Boomer. Nope, bukan.. itu pemikiran diapers of Baby Boomers. Sedih.

No comments:

Post a Comment