Monday, May 9, 2016

Lima

Alhamdulillah syukur Bab Lima sudah siap. Tapi bukan siap yang really siap, tapi siap first draft. There are so many other things yang aku mesti dibuat untuk buat perisytiharan yang the chapter siap. Sudah few days tidak swimming.

Malam ini mesti swimming. Baru saja masuk waktu Maghrib. Solat then pergi swim. Aku memang mengejar masa. Terlalu banyak perkara mesti aku lakukan untuk pastikan PhD siap secepat mungkin.

Itu hadiah untuk Emak dan Ayah. Emak punya kebolehan untuk mendengar macam makin berkurang. Aku agak risau.

Buat masa sekarang, aku hanya sentiasa berdoa yang Allah panjangkan umur beliau, dan paling penting beliau sentiasa gembira di usia emas ini, dan sentiasa sihat fizikal, spiritual, dan mental.

Pagi tadi sebelum pergi kerja I told her, "Adik sayang Emak.." Aku teringin nak Lima, Peru.. Tun Musa Hitam dulu kawin dengan orang Peru. Lupa nama isteri beliau. Yang aku ingat Carlos Musa. Ingat lagi tragedi kondo runtuh kat Bukit Antarabangsa, diorang kat one of the victims anak Tun Musa.




No comments:

Post a Comment