Saturday, May 7, 2016

Left

Ini hari aku found out aku nye nephew left group. Tersentak gak. Tapi tuhari aku pun ada buat menda yang sama.

Bila kita left group kita tak sedar yang kita menyentak perasaan orang lain. Macam masa cuti Labour Day tuhari aku dok sibuk left and delete group. Even group sedara pun aku tinggalkan.

Bila terkena diri sendiri, baru rasa. Baru aku sedar bila kita left group kita menyebabkan orang rasa kita tak suka mereka.. yang nampakkan jugak kita ni angkuh dan sombong...

Tapi bila pikirin semula, aku yakin itu semua depend on cara kita melihat sesuatu perkara. Yang aku perasan ada orang mereka tak involve sangat dengan conversation di grup, tapi bila bertemu mereka sangat chatty. Begitulah, tak boleh nak conclude sesuka ikut hati dan pemikiran kita saja.

Yeah.. this is the politics of Whatsapp. Mungkinkah rasa sensitive itu akibat sudah masuk 40? Berapa hari sudah? Sudah 3 hari. Alhamdulillah semuanya bagus. Aku yakin hari mendatang semakin bagus.

Aku sedang nak abiskan conclusion Chapter 5. Semoga berjaya ini malam. Pastu boleh pulang ke kampung.


No comments:

Post a Comment