Saturday, May 28, 2016

In

Aku pening.. Yang mana satu... In consideration of OR In consideration to?

Ni tengah karang surat.. haha surat berantai.. itu dulu.. zaman sekarang viral saja. Patut dah balik kampung.. tapi masih stuck kat opis.. tadi dah makan.. tapi masih lapar..

Badan makin gemuk.. Tadi aku jumpa satu statement best..

"Roman Empire finally Expired." Ha.. itu Gibbon quoted by Morris. Sorry le buku tu aku tak abis baca lagi.

Aku rasa aku ni kalau nak habiskan baca buku kena dok jamban.. Kena duduk lama.. itu tempat paling best baca buku.

BTW pasal entry semalam yang mamat German yang kerja dengan Dutch Empire tu.. Silap kot persepsi aku selama ni yang dia Christianizedkan orang Batak..

Mamat German tu sekadar mengaji Islam kat Jeddah and Makkah pastu gi lepak kat Aceh.. Basically beliau le master mind yang berupaya lenyapkan Aceh resistance towards Dutch colonialism.

Masa kat Mekah di pur-pur convert to Islam.. sebab nak betul-betul paham masyarakat Islam.. Balik Netherlands dia bukak fakulti kalau tak silap.. tak sure Pengajian Melayu or Pengajian Islam..kat Uni of Leiden.. Best kan?

No comments:

Post a Comment