Monday, May 30, 2016

Neo

Buku hilang tuhari dah jumpa. Lega.. ada orang pulangkan. Buku ni by Prof Madya Dr. Taki. Beliau ni member lama sekelas masa aku amek pre-req papers masa master.

Masa tu beliau degree.. aku plak baru resigned CIMB semata mata nak pursue jadi lecturer. Aku pandang rendah pada beliau masa tu.. konon sebab aku nye cakap omputih lagi power dari beliau.. pastu konon aku ada 'industry' experience.. pastu private lak tu....

Pastu aku plak buat master ada scholarship. Begitulah masa berubah... bagai roda.. sekarang aku tengah mengangkang nak siapkan PhD.. beliau pulak sudah jadi Prof Madya... aduh.. dulu beliau pakai motor panther kalau tak silap.. nak roboh motor tu.. sekarang beliau tunggang motor besar yang berkuasa tinggi...

The best part SV ke dua aku baru isytihar Dr. Taki bakal jadi internal examiner tesis aku.. Mak aiiii... aku takde lah rasa jaki, malu, or awkward.. aku terima itu sebagai pelajaran.. tak perlu pandang rendah pada orang lain... sebab dunia berputar.. harini kita di atas.. tapi esok lusa.. yang dipandang rendah itu berada di atas kita..

Beliau ini memang hebat dan kritis.. memang aku ngaku kalah. Dari sudut akademik beliau terlalu banyak lebih nya banding aku.. penulisan pun begitu gak.. mungkin spoken English aku je la yang lebih sikit.. tapi tu pun sket je.. padahal tunggang langgang tapi cover dengan muka kompiden. Buku beliau memang best.. ada kat Kedai Buku UKM.. pergi lah cari and beli.. jangan potostat.. berdosa.

No comments:

Post a Comment