Friday, May 13, 2016

Balkan

The Balkan Muslim discourse: Identity among the Muslims of Slavic origin. Strashko Stojanovski & Dejan Marolov. Aku baru jumpa this article yang sangat berguna untuk aku nye buku kelak

Ini pasal ethnic identity..Aku ngantuk gila... dah solat Subuh.. ni tak tau nak pergi bekfes ke tak. Malam tadi makan banyak sangat. Tapi macam lapar je ni. Ohya, dah baca sikit article ni..

Banyak masalah dengan Slavic Muslim. Diorang ni dikatakan being Turkinize.. Pastu Slav yang lain tak suka kot.

Aku harap lepas baca article tu dapat solve aku nye kekonfiusan tentang Bosnian.. Adakah mereka Slav Muslim.. then apa bahasa mereka? Croat or Serb? Atau adakah mereka kedua-duanya? Tapi bila Islamize mereka bentuk budaya and bahasa yang unik.. Macam bahasa diorang dah banyak influence atau borrowed terms dari Turki or Arab.. or Albania?

Tapi tak abis baca lagi.

No comments:

Post a Comment