Friday, May 13, 2016

Rehoboth

Bila lah dapat nak 'kembali' ke states? Boleh pergi Rehoboth Beach... Aku dulu ada pergi satu tempat ni.. aku lupa.. jap.. ohya ini kat New Jersey.. tempat tu very cool.. tapi sekarang x sure... nama dia New Hope.. orang kata dulu Grace Kelly selalu lepak situ. X sure lepak masa dah bergelar Princess of Monaco or sebelum. Prince Reinier plak tak sure. Aku pegi New Hope yang bukannya destinasi nak pergi by budak Melayu lain masa kat US sebab aku dulu selalu baca rencana pasal manusia-manusia ternama dunia.. the rich and famous.. kat Mingguan Malaysia.. Sokabau Utusan versi hari minggu ni suatu masa dulu memang gila best!! Even aku dulu peminat tulisan Astora Jabat.. tapi sekarang entah.. apa jadi agaknya dengan Utusan Malaysia.. memang le waktu tu pun memang Tun Mahathir memang tunggang Utusan.. tapi banyak gak part yang 'readable'  masa tu.. tu semua masa aku sekolah rendah.. sebelum disintegration of USSR. Articles tu mungkin je translation.. tapi bagus.. antara yang aku sangat ingat.. cter pasal the Onassis.. Aristotle.. pastu bini dia yang ex-FLOTUS.. cter pasal the Menem.. Carlos and Fetima.. masa tu le aku sedau yang rupanya bukan semua Arab itu Muslim... and ramai je orang Arab yang migrated to Latin American countries.. tu le yang ada Syakira Mebarak... haha. Baru je tadi azan subuh.. haha.. subuh di office.. aku tak balik.. baju pun tak tukau.

No comments:

Post a Comment