Saturday, May 21, 2016

Kabinet

Bukan kabinet dapur, tapi Jemaah Menteri. Baru mahu ambil tahu... kalau tidak malas. Aku kena update general info pasal segala di sekeliling aku. Susah betul la nak jadi informed citizen ni. Dalam tahun 2015 ada:

1 orang PM
1 orang TPM
35 + 1 Menteri (sebab ada Menteri Kewangan I and II)
11 Menteri kat JPM
16 Menteri berpotfolio
32 Timbalan Menteri
2 Timbalan Menteri JPM

Tadi checked UK nye Cabinet.. Keahliannya agak banyak beza dari Mesia walau basically Mesia nye bermodelkan UK. Paling best dalam UK cabinet tu itself ada ada wakil dari Scotland, Northern Ireland, and Wales... Cuma dari England je takde.

Hari ini gak baru aku sedar yang UK gomen sekarang sudah Conservative, bukan Labor. Aduh memang dalam gua aku ni.

Post-MT (Margaret Tatcher) PM adalah:
JM - John Major
GB - Gordon Brown
TB - Tony Blair
GB - Gordon Brown
JC - James Cameron



No comments:

Post a Comment