Wednesday, April 20, 2016

Volatility

Aku rasa emosi sekarang macam pergerakan saham di kaunter berisiko tinggi. Too volatile. Bagaikan turun naik ekonomi di era globalisasi.

Menguncup dan mengembang macam pendapatan business di era liberalisasi. Apapun semalam aku berjaya 20 laps. Barusan berjaya 30 laps. Aku begitu religious dengan aktiviti swimming.

Being physical dapat rembes happy hormones. Tak tau le yang mana telah terembes tadi endorphin ke, dopamin ke, or serotonin? Asalkan aku feel better. Itu sudah cukup syukur.

Aku hanya cross fingers hoping hari-hari mendatang semakin bagus untuk aku dan people that I care.

Bangun pagi, pergi kejer, petang swim, malam back to the office sampai kul 12.00 malam and repeating the same routines next day. Dalam seminggu mesti pulang jumpa Emak dan Ayah, dan mencuba bersihkan rumah especially the dapur part of rumah kampung itu.

Tiap hari aku pastikan thesis ada meaningful progress.

Tapi bohonnglah kalau kerisauan tak strike. Selalu bertanya am I on the right track? Will things get better? Will I be successful in life. Tak lama lagi dah masuk 40 tahun.

Semalam, apa agenda member baik sendiri bertanya soklan apa achievement terbesar aku mencecah 40 tahun. Aku seraya jawab "me back to the pool." Pada yang tak mengerti, it is small. Tapi untuk aku itu terlalu besar dan sangat membanggakan.

Beliau mentioning tentang plan nya untuk beli rumah satu lagi menjelang umur 40. Yelah beliau masih muda, baru pertengahan 30-an. Yeah being young is an advantage. Tapi possessing young mind itu the greatest advantage. That's who I am. Aku percaya aku teruji, dan mampu untuk melangkah super jauh ke depan. Semoga aku berjaya.

Perlu jenguk tesis.





No comments:

Post a Comment