Thursday, April 14, 2016

Philadelphia

Badan rasa letih betul sebab demam. Tekak sakit. Bila agaknya boleh balik kampung. Sabtu kena pergi event UNICEF.

Aku macam nak beli good  camera with good laptop. Sebab nak mulakan Vlog. Tapi tak tahulah. Rasa Iphone pun dah good enough kot.

Aku ni sedih. Sedih tak habis sampai demam.Tapi takpelah, once PhD siap semua sure akan ok. Doakan yer. Tak sabar nak habis... pastu nak pergi jalan.. Pergi Buryat Mongol... Yemen.. Ethiopia... Bolivia... Haha kalau boleh satu dunia.. Tapi kena balik Philly dulu.

Nak makan Philly Cheese Steak. Ingat kat Harun, mamat Pashtun aka Pathan.. aku dah lupa dia ni datang dari North West Frontier (Pakistan) or datang eastern Afghanistan. Stall dia Chestnut Street kot.. or Walnut... Chestnut, Walnut, Market... mmmm lupa lah. Yang penting stall dia depan school aku. Tapi accross the road le.

Kami budak-budak Melayu memang pergi beli makan kat dia hari-hari... aku rindu nak makan soft pretzel.. ni bukan macam anty anne nye.. tu tak sedap. Member aku Intel suka makan letak mustard. Gila.

Aku plak suka beli hotdog. Tapi paling syok masa keje Billy Bob Restaurant. Hari-hari makan cheese steak sandwich.. variety.. ada yang ori ada yang pizza steak.. tapi paling aku suka letak pickles termasuklah sweet pickles plus lots of grilled onions. Sedapnya. Tapi memang katoklah. Alah.. even Harun tu pun diragui. Entah, darurat kot...

Not proud of it.. Tapi aku seminggu dok sana dah makan katok sebab rindu sangat nak makan sate. So member aku bawak gi downtown naik subway... pastu makan tah apa ayam tu.. sedap. tapi sate sini lagi sedap.

Aku rasa hidup aku caca merba sebab repercussion kot sebab banyak sangat makan sembelihan non-muslim masa kat US.

Tu sebab jiwa tak tenteram. Sebab hati sudah terbina dari sumber yang non-halal. Harap, Allah maafkan. Tapi when people read this, will they judge me?

Tak kot.. nak sambung wat kije. 

No comments:

Post a Comment