Tuesday, April 26, 2016

Nescafe

Itulah minuman yg paling berjasa so far untuk buat aku tak tido. Tapi terlebih boleh buat aku sedih sampai nangis. Yang pasti Thai nye version of nescafe kopi O macam ada rasa Vietnamese kopi tapi yang di buat dari air perigi. Terasa muddy. Uwekk.  Macam air perigi kampung Pengkalan Batu kat depan Sekolah Sultan Muhammad. Teringat masa zaman aku form 3 dok dorm 1 kat bawah sekali. Bangun pagi-pagi nak pergi rebut perigi kat kampung tu. Itu zaman krisis air kat Melaka tahun 1991. Empangang Durian Tunggal kering air. Tah sapa jadi CM masa tu. Aku tak ingat, rasa bukan Tan Sri Rahim Tamby Chik yang abangnya Kahar Rahim Tamby Chik yang pernah utus surat pada Emak aku. Hihik.

Tak berapa hari dah nak masuk umur 40. Masalahnya aku masih terasa muda. Memang aku punya endurance yang bukan kepalang. Solo trip buktikan aku masih hebat sebagai long-distant driver. Haha, masa kecik aku suka lukis gambau trucks and bas nak nak bas ekspres yang ada aircon. Aku suka tengok bus ekspres Malacca-Singapore. Warna hijau taik lembu. Aku impress gila dengan rupa paras bas itu. Aku rasa kalau aku tak berkerjaya seperti sekarang sure aku jadi pemandu truck or pemandu bas ekspres. Masa aku kecik aku gila obsessed dengan cerita BJ and the Bear. Kepala truck tu cun gila. Tentang endurance, tadi berjaya 30 laps. Haha 1.5km.

Apapun kalau pergi Thai lagi aku nak beli nescafe kopi O banyak-banyak kat Mesia. Buat bekal.

Ni namanya blogging and driving.. hahaha. Aku memang leh multitasking. Baru lepas Ipoh.

No comments:

Post a Comment