Monday, January 2, 2017

Pontianak

Aku baru saja siap semua carry marks for all classes.. semuanya ada 8. Lega sungguh. So, leh move on dengan menda lain... yeah.. pantas... mesti bersegera...
Sekarang dah pukul 12.23 am.. pas ni kena balik kampung... Aku janji dengan Emak sampai dalam kul 12 lebih.. Tapi ni still kat opis..

Tak pernah dalam sejarah aku kije ni carry marks semuanya kuar seawal begini.. selalu budak dah final baru dapat aku kuarkan.. 

Ini memang seriously rasa lapang.. Macam rasa baru habis exam SPM.. hihihik..

Aku lately asik dok berangan.. berangan berjalan.. sebab itu adalah antara perkara yang paling aku suka buat... Tu yang pagi tadi aku letak title Segenting Kra.. or Isthmus of Kra.. Aku sungguh bebenau nak drive to the north.. masuk Thailand.. pastu terus ke Myanmar... Tak sabau-sabau rasanya ni..

Banyak sangat tempat yang aku nak pergi... entah sempat entahkan tidak during akunye lifetime ni... Pontianak is another city yang sangat aku ngidam nak pergi... Bilalah agaknya kan???

BTW semua tempat yang aku pernah pegi.. aku rasa rindu banget sekarang.. Antaranya.. Acheh.. Sangat best... Of course Patani.... Sebenaunya kalau nak lengkap kena ke Mindanao...

Barulah lengkap... Ini semua kira the Serambis.. tempat kuat Islamnya.. and ketiga-tiganya ada cita-cita mau merdeka dari negara yang mereka a part of sekarang.

Ohya.. aku takde ucapan tahun baru... Kalau celebrate ke tak? Memang tak celebrate.. kalau sekarang of course lah busy... 

Masa kat US saja pernah pergi nengok bunga api.. aku tak tengok pun.. aku tido.. aku pergi sebab kena paksa dengan Nan George.. Sejuk ko.... dari Philly ke Washington... dahlah naik keter Honda buruk pastu pewangi bau kelapa ke vanilla.. Aku memang tak tahan bau keter dia... busuk....

Tapi bau keter KA (akronim nama mamat huduh yang perasan) lagi teruk.. ini bau kucing.. aku rasa bukan bau kucing tapi bau taik kucing... rimas... Dia ni mana je ajak aku ke sana ke mari.. tapi aku le naik rimas... nanti aku lari-lari.. hihik

Bila la agaknya dapat jalan jauh ni.. takpelah.. life sekarang pun Alhamdulillah.. Not bad at all... Yang pasti this year aku musti jejakkan kaki ke Dumai... naik ferry dari PD... huhuhu

Kalaulah dibinanya jembatan Melaka ke Pulau Rupat.. kan sonok...

Aku nak balik.. yay!!!

  

3 comments:

  1. Kesiannya baru nk balik... Drive safe. AND KA...?? Mcm.. hm ok lupakan huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahaya ler mentioning si KA.. entah-entah dia baca blog ni.. mampos aku... hahaha... Dia kat US lagi.. tuhari siap ke Alaska... gila mamat tu banyak berjalan.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete