Tuesday, January 31, 2017

Mencuri Masa

Aku sekarang curi-curi masa saja untuk buat segala menda.. ada masa baca buku kejap.. aku baca.. ada masa baca Quran jap aku baca.. ada masa aku tulis kat sini.. aku tulis...

Sekarang ni barulah aku benar-benar paham kenapa orang cakap masa tu emas.... 

Ini kawah peninggalan arwah Nenek.. nenek or ibu kepada Emak.. nama beliau Kesom Binti Awang... Mula keje bidan kampung jer.. pastu jadi bidan under Kementerian Kesihatan.. entah mas atu ada program.. maka diserapkan... Arwah Nenek was the one yang sambut aku lahir.. Aku nak pulihkan dua kawah ni... cantik..
Emak macam biasa always sediakan list untuk beli barang... Dulu selalu kalau nak ajak aku beli groceries.. beliau akan tanya "Dik.. awak ada apa-apa program ke hari ni?" Aku selalu tensiion.. selalu tanya.. kenapalah asik-asik aku?? huhuhu.. yelah masa tu jaman jahiliyyah.. pastu pentingkan diri.. pastu pentingkan nak lepak dengan kengkawan saja... huhuhu.. 
Ini jumpa masa Cik Pid tengah kemas-kemas tah hapa surat-surat and buku kat raga Emak.. amek pic saja sebelum buang.

No comments:

Post a Comment