Monday, January 9, 2017

Hem and Haw

Hacktivism is politically motivated hacking (Jordan 2010:369). Hactivism is activism. Ini adalah cara memprotes di era Internet or media sosial. Hacktivism ialah cara orang pandai ICT memprotes.Seniman protes dengan karya seni, orang biasa menyertai unjuk rasa, pekerja mogok.

Apa aku nak sembang ni....

Lemme continue a bit tentang the above entry.Hem and Haw are mice characters in Who Moves My Cheese... I don't the remember the author's name. 

Ini about the way we humans deal with changing environment... Tapi tu ler.. menda ni salu jadi a tool for managements especially in corporate organizations untuk pujuk employees accepts changes. Mainly the gist of change is RESTRUCTURING. Huhuhu.. Accepts multi-tasking which means lagi banyak.. pastu kena belajau menda baru. Biasnye ler manusia nak wat kije lebih sure malas and nak belajau menda baru... mak aii posaknye rasa..

Aku sekarang ni rasa penat macam nak luruh bulu ketiak.. Aku tau apa sebabnya... firstly, lack of sleep. Secondly, lack of exercise.. the last time was berenang.. tah macam seminggu lepas.. Thirdly... kurang makan buah.. What else?? yer.. tak habis berak.. boleh rasa taik tengah llepak dalam usus besau.. 

Another thing.. quite risau sebab Emak leh sembang dengan genies.. Mereka lepak kat umah kampung.. Banyak menda lawak yang Emak sembang dengan mereka.. yang antara paling aku bangga.. jin tu cakap "rumah nenek cantik.. bersih." Later, aku cerita la pasal ni.. Cumanya, sekarang ni Emak, Ayah, adik beradik aku and Mak Ngah (Nenek Rempeyek) larang aku pulang ke kampung... Sebabnya Jin tu bercita-cita nak culik aku.. 

Huhuhuhu.. "See my level..." Hahaha.. Azwan Ali nye tagline.. Even jin pun tau yang I am the precious.. 

Badan aku rasa berat.. perut aku senak.. Rasa letih teramat... Aku nak blah.. nak berak.


5 comments:

  1. Jgn balik kg!!! Nanti sir kene culik pastu berubah perangai(mcm org bercinta dgn bunian tu) ohho jgn balik sir jgn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak kira.. aku nak balik jugak.. There is no way the genies can control me.. I'll be controlling them instead.. suruh mereka taipkan tesis.. kalau ingkar.. ereka merasuk sesama sendiri.. berbunuhan sesama sendiri.

      Delete
  2. Elok elok sir... jgn la main2 sgt!! Menakotkan. Baca apa yg patut huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemarin aku lepak kat bilik berhantu tu.. pastu buat muka yang menakutkan.. pastu aku cakap dalam hati.. in other words secara telepathy.. aku suruh hantu tu confront aku.. luar biasa... tapi ternyata hantu tu tak berani.

      Delete
  3. Hahahahah bilik kat kg la tu? Belum masanya lagi mungkin. Sir! Takyah nk telepathy sgt kang dia muncul kat Tmn Nusari kang 😭 bahaya untuk sir

    ReplyDelete