Saturday, January 28, 2017

Fatigue

Lepas je Maghrib tadi aku rasa penat yang tak tau nak di describedkan cemana. Few factors.. aku makan ayam deep fried.. ayam crispy yang letak aji banyak and serbuk lada tu.. pastu aku dapat tau ada colleague tempat kije yang kecik hati dengan aku.. macam nak confront tapi aku yakin senyap dan bersabar itu paling baik.. menda kecik je kot.. beliau kena tegur.. tapi bila pikir balik sewajarnya teguran tu datang dari aku directly bukannya datang dari superior.. rasa macam weak pulak leadership aku.. and aku plak memang selesa dengan beliau walaupun agak rumit untuk kendalikan beliau.. takpelah lesson learned. Satu lagi, mungkin sebab buat HIT masa swimming.. salu buat hit memang aku rasa penat teramat pastu.. tapi mungkin gak 30 laps tak cukup.. lagi satu tengok cermit perut masih boyak.. satu lagi... baju masih lom berlipat.. sejak dua menjak jadi organized dan buat terus kije ni (tak procrastinate).. kalau ada menda camtu tak buat lagi aku rasa penat.. pe lagi.. Makanan kucing aku lupa beli.. walhal nak balik kampung.. risau nanti Ati and Mokhzani kelaparan.. Pelagi? Tesis macam aku puas hati dengan progress.. ni dah dekat 4 pagi.. Ohya... aku dapat tau Mak Itam tak bayar habis utang dia kat Emak.. entahlah aku positivisekan dengan pikir yang beliau pernah jaga Emak masa Emak dirawat masa kanser kat Uni Hospital PJ zezaman awal 80-an dulu.. Mungkin Emak pun tak kisah.. tapi hutang RM700 tu buat beli ayam untuk kenduri anak sulung dia dulu.. sepupu aku.. dah 3 orang pun anak engkau.. kalau Mama kau takleh bayau.. apalah salahnya ko plak yang bayau.. lebau lebo cakap gaji besau ngalahkan gaji kitorang.. Aku bukan jenis berkira nyer orang.. tapi ini Emak aku.. Apa lagi yer... Mungkin gak sebab berak macam tak lawas.. tapi yang paling aku rasa factor yang paling utama ialah kecewa diri sendiri sebab tak tegur direct kat collegue tu... So sekang aku realized aku masih mikir kalau orang kecik hati.. mmmm masih self-blamer.. adoi hai... or mungkin gak sebab banyak sangat menda dalam satu masa kot.... harap lepas curhat kat sini.. aku kembali energized.. huhuhu.. Apapun bersyukur jelah.. tiap emosi tu ada peranannya sendiri. huhu... Aku nak mandi.. the solat Isha.

No comments:

Post a Comment