Tuesday, January 31, 2017

1983

Ini tilam aku masa kecik-kecik.. Aku tidur kat tilam ni atas lantai je.. pastu masa arwah Nenek meninggal.. her body diletakkan di tilam ni gak.. pastu aku guna balik tilam ni.. tilam ni sejuk.. Aku tak pernah mimpi arwah Nenek or mimpi buruk walaupun tidur atas tilam ni.. Semoga Nenek bahagia kat sana... 
Dah kena bakau.....
Ini Kak Long and cucu sulong Emak dan Ayah.. Dak Kulik.. Aku bergenang air mata.. masa Kulik nak balik.. sambil peluk Nenek dia.. dia pesan.. "Nenek jaga diri baik-baik yer..."
Aku tak percaya pokok buluh madu kesayangan aku ni berhantu.. tapi aku buang ajer...Lagipun Ayah memang tak suka.. even masa Emak belum teruk gangguan suara tu pun beliau dah racun pokok ni... Takpelah.. nak wat cemana... 1983.. Aku darjah satu.. masa tu Melaka kena banjir besar.. even area umah aku ni air naik.. tapi tak masuk umah ler.. sampaikan jambatan Bekoh tu roboh.. pastu ganti dengan jembatan Bailey.. lama gak jembatan Bailey tu..

No comments:

Post a Comment