Wednesday, January 25, 2017

Hantu Di Rumah Kampung

Later aku story.. tengah busy.. Ini tentang penemuan entiti paranormal.. huhuhu..  Aku try gak lah kuarkan entry ni...

Aku tak percaya hantu.. nak-nak masa balik dari States dulu memang langsung tak caya.. Tapi aku caya Aliens... huhu

Sejak Ustaz Kamaruzzaman datang buat all the rituals... Tak ingat tarikh bila... yang penting dalam bulan January.. rasa macam 1st January... Emak jadik different.. Aku tak pasan dan sembang lom pasal menda ni.. kalau dah.. bawak besabau jelah eh...

Tapi Emak makin kurang sihat lepas hari Khamis.. rasanya 5 January... hantu tu yang muncul sebagai suara berbisik (kalau sudut psychology ini hallucination & delusion) refused untuk blah dari umah tu...

Ada teory ngatakan umah arwah Nenek yang jaraknya kureng 1km dari umah kami tulah hantu yang ganggu Emak ni originates...Umah Nenek digobohkan oleh new owner.. Ni Mak Sedara bungsu or Dak Busu yang jual umah tu.. tension aku.. patut pergi lah kat Dak Busu tu.. Ini Emak aku plak yang jadi mangsa...

Sekarang pukul 1.00 pagi.. masih kat opis.... siyes tak larat.. kena siapkan gak... Terpikir gak hantu.. tapi sebab penat dan ngantuk.. tak mampu aku nak pikir...

First encounter aku dengan apa yang aku yakini sebagai paranormal entity was kat umah kampung... please tenung picture nomor 2... Aku nampak bayangan hitam.. macam shadow,, macam dalam satu movie ni..  dia gerak dari bilik depan sebelah kiri ke bilik sebelah kanan.. Itu masa aku degil balik kampung gak walau orang semua tak kasik balik.. 11 January kalau tak silap.. masa tu malam..

2nd encounter aku baring kepala ngadap ruang tamu.. tu kat kerusi panjang yang Emak duduk tu.. Kali ni lebih lama.. bayangan hitam bergerak dari ruang tamu.. ini dia ikut ruang kanan... pastu bila aku nampak dia.. dia masuk bilik kanan tu...

Yang best nya.. Emak pastu panggil kakak aku.. "Pidah.. Pidah.." Emak kat katil kecik sebelah kiri.. tengokler pic nomor 2 tu.. Pastu aku datang kat Emak.. Aku tanya kenapa.. Emak cakap.. tadi Pidah ada kat tepi Emak eh??? Mak aii.. itu memang validation.. 

Pastu Kak Long pulak cerita umah dia pun dikunjungi.. rupa parasnya sama.. bayangan hitam.. Umah Kak Long kat Taman Tasik Utama.. dia nampak menda tu kat luar umah kat dapur dia.. uish.. beliau bagitau on 16 January.. pagi tu Aku dengan Cik Pid bawak Emak ke Pantai Hospital..

Ketiga.. bayangan putih.. ni kejap gila.. masa tu aku baru lepas solat.. menda tu tercongok kat meja yang berada kat tengah hall umah tu.. tempat bayangan hitam yang pertama lalu... Rasanya itu malam 18 January.. pagi tu aku bawak Emak ke Pantai for 2nd time...

Yang penting bila tak.. aku smule.. bunyi bising macam mesin yang pencari hantu guna sebagai indicator ada paranormal entity di sekitar...

Aku sampai sekarang malasa nak percaya.. tapi sebab ada "validations" maka aku agak excited gak.. akhirnya berjaya gak nampak kelibat hantu.. yang penting nomor dua tu memang lama nampak.. dia gerak macam hantu citer Korea... 

Sekarang puku 1.22 pagi.. di Opis.. bila lah dapat balik ni...


Emak tunggu tetamu
Mak Lang.. Mak Ngah.. yang buat kerepek tu.. and Emak...

No comments:

Post a Comment