Saturday, December 17, 2016

Mismanaged Democracy

Diam tak diam dah masuk Chapter 6 aku baca buku pasal Putin. Ini baru selesai bersihkan laman umah Emak dan Ayah.. Our old-folks happy kita pun sure happy. Bukan apa aku dari minggu tu hari rasa tak best sebab laman tak cun... pastu longkang tak bersih.. Ini bila semua ok barulah lapang kepala hotak aku nak buat menda-menda lain dalam hidup. 

Semalam lepas saja jumpa SV dan dinner bersama teman, aku dilema.. nak balik umah Sendayan.. pergi opis or balik kampung. Maka aku pilih kampung. 

Mak bapak kita masa kita kecik... aku yakin bila ada dilema...urusan mana yang mesti didahulukan.. sure mereka pilih anak-anaknya.. kita adalah priority.. 

So,aku pun balik le kampung. Penat wei kemas rumah.. tapi sonok.. nak-nak bila bakau sampah.. syiok.. 

Dulu masa kecik aku salu bengang sebab asap ikut aku.. pastu aku suka kencingkan perun.. kononnya bertindak sebagai bomba bagi memadam kebakaran... pastu Emak cakap asap ikut sebab aku kencing merata.. Nak kencing kena dalam tandas.. begitulah...  

Tadi Emak tengok konser Siti 20 tahun.. sebelum tu beliau tengok Meletop... Ngantuknya..

Emak watching Siti singing.
 
Sedap gila.. Daging sambal amd nenas masak lemak.. pic ni nak letak IG later. kih kih kih.. atas lantai tu.. See the mosaics? Itu 70's punya. Cun.. sekarang mana ada.
Bersih sudah.. hu hu hu.. sonok.
Tu hari balik ada nyamuk gigit.. Kalau nyamuk gigit maksudnya kena bersihkan longkang tu.. See.. dedaunan tiada lagi..
Daun-daun pokok cempedak pun dah habis aku bakau.

No comments:

Post a Comment