Monday, December 5, 2016

Chechen-Ingush

Ingat lagi zaman-zaman dulu nengok Dunia Jam 10 mesti ada cerita pasal Chechen-Ingush.. Masa tu kalau tak silap spelling was Chechen-Ingkush... Masa tu lepas disintegration of USSR. Belum lagi term Chechnya dan Ingushetia digunakan...Lepas both separated barulah muncul both terms. Yang ketara, Chechen degil dan Ingush submissive. Sebab Chechnya berterusan mau independent dari Russia.

Aku sebenaunya dah mula stress and tak senang duduk sebab nak percepatkan habiskan modify Pengenalan Bab I dan Permasalan Kajian juga dalam Bab I. Mesti siapkan hari ni gak!!!

Dalam moment cenggini kena solat and pastu baca Quran.. tapi ni masih tak mandi. Tadi ada gak wat kije tapi pastu leka dok tengok henpon and tengok TV.. adoi hai... Takpe.. sering lepas express emosi kat sini aku akan bergegas!!!

Aku mesti ada semangat macam orang-orang Chechen yang bebaskan diri dari Russia.. mereka lepak kat northern Caucasus.. pada aku.. meraka adalah the real Caucasian... bukannya bangsa-bangsa Jerman or Mediterranean.. apatahlagi Russian and Turks yang memang banyak campur tu.. Huhuhu..

Aku nak buat kije!!!!!!

No comments:

Post a Comment