Saturday, December 3, 2016

Comrade Platov

Aduh.. pagi ni sakit kepala.. Pukul 3.09 menit petang barulah aku mampu untuk mengadap laptop ni. Nama kat atas tu is nama tipuan Putin (Myers 2015:35).

Semalam jumpa supervisor. Beliau suruh aku tambah literature. Beliau mahu buku.. Aku mati-mati ingatkan the best is articles... Terus aku ke library. Alhamdulillah jumpa.. tapi kebanyakannya tak best. Bila begini, aku rasa semacam langkah mengundur sebab buat chapter awal. Tapi bila pikirin semula ia adalah langkah ke depan. Kenapa? Sebab itu adalah untuk aku improvekan my writing. Beliau cakap.... "Apa jua yang kita buat dalam hidup.. mesti berguru.." Aku terima dengan hati terbuka.

Aku egois. So, agak menyentapkan jiwa aku... Memang aku banyak jumpa students yang perangai lebih kurang aku. Tak dengar cakap. Pikir diri sudah bagus.. konon sudah pandai. Rupanya belum lagi bagus.

Ada seorang rakan di UKM.. beliau...

Aku nak ngadap tesis.. curhat tanpa progress.. itu suatu kebangangan... kang aku gak yang emo. Ayuh bekerja keras!!

Siap modified yang baru jumpa semalam!!!!! Aku nak siapkan modify semua!! Yay!!!

No comments:

Post a Comment