Friday, December 9, 2016

KITA

Arwah Sudirman ada movie tajuk kami.. Kalau aku dapat terbit derama ke movie ke.... kah kah kah.. Aku letak tajuk KITA..

Chapter 1 hampir habis modify... Pas ni nak maju ke Chapter 2.. seronok gak modify ni.. Ini macam buat renovation rumah.. Excited.

Tapi rasanya aku kena buat banyak lagi interview. Tapi itulah macam payah sahaja nak carik orang yang mahu ditemu bual...  Bosan gila... Ini unstructured punya interview. 

Lately aku kembali guna media sosial... Paling ketara are FB dan IG. Pastu this blog rasanya macam makin bertambah audience. Alhamdulillah.

Sebenarnya anxious gak bila sedau readers makin ramai.. takut apa persepsi orang pada aku.. tapi kena beranikan diri.. Aku kan nanti nak keluarkan novel.. so kenalah bereksperimentasi sket.

Bila guna sekarang..., aku kian faham betapa social media ini ada effects emosi. Paling ketara emosi audience adalah di luar kawalan kita.. dalam framework ni.. aku sebagai producer maklumat dan readers are consumers maklumat aku... Kesian akunya consumers apabila aku produce maklumat yang affect merekanya emosi.

Aku sangat-sangat bersyukur dapat overwhelming support dari ramai pihak.. Ingin aku bagitau... blog readers are also MYSAING (saing tu sahabat in Kelate)... Ada yang memang BFF, ada colleagues, ada juga students, ada ex-students... even ada family members...

Kalau ada kata-kata yang terlanjur atau membuat rasa tidak senang,.. hampa, keciwa.. Aku susun jari memohon maaf..  MAAFKAN AKU... Walaupun aku genius (kah kah kah) Tapi aku bangang dalam banyak hal... banyak sangat kelemahan. 

Ada waktu kelebihan adalah kelemahan.. kelemahan boleh jadi kelebihan... Objective aku kat sini ialah ekspresi diri.. Namun menyedari peningkatan pembaca yang berlipat kali ganda... (itu propa)

Maka aku akan berusaha untuk lebih hati-hati dalam putting up words kat sini. Aku sedar ada waktu it can be too personal.. 

Selalu masa nulis tu aku tak sedau pun.. Sebab ada message yang memang general sifatnya,.. tak tuju pada sesiapa pun.... dan ada waktu messagenya memang ditujukan khas....

Aku faham sure kalian sukar nak bezakannya... Ini macam boss saying something over the meeting.. raise certain issues.. sering orang yang tak berkenaan pun turut terasa..  Pastu mula lah benci boss tanpa usul periksa.. padahal boss sangat menyayangi...

Mohon maaf sekiranya ada terjadi.. Tu sebab aku tak layak jadi boss kot.. 

Siapa pun anda di sini... Sama ada yang rapat,... atau yang tak rapat.. yang aku kenal.. dan yang aku tak kenal... yang pernah bertemu empat mata dan yang belum jumpa... yang local.. yang obersi.. I want you to know that each and everyone of you are important to me...

You've been with me dari zaman aku amburadul.. sehinggalah kini di era emosi semakin bagus... Kebagusan dan kestabilan emosi itu adalah kerana kalian juga yang tak putus-putus memberi sokongan dan doa.... Seriously aku tak mampu melakukan ini berseorangan.

People.. you know who you are... dan korang kenal siapa aku... remember this, luar biasanya aku adalah kerana kalian semua... Aku yang mendapat manfaat hasil ke-luar biasa-an anda semua... 

Terima kasih.. terima kasih.. terima kasih... Terima kasih kerana terus memberi peluang.. terima kasih kerana terus percaya pada aku.... I will certainly make all of you proud.. dan aku sangat bangga dapat sahabat-sahabat seperti kalian... 

Ok.. untuk yang TERPALING rapat... anda tahu siapa diri anda... no complain about you.. KITA sangat bersyukur kerana terus diberi peluang dan percaya terus...... Anda tulang belakang survival kita... Dari mula buat PhD.. sampai kini.. Dari tak solat kepada menjaga solat.. dari sesekali baca Quran sampailah membaca setiap hari (azam aku.. Khatam Quran before habis PhD.. aku sampai Juzuk 15 je dulu.. btw walaupun aku tak abis ngaji.. tapi aku pandai baca OK.. Special thanks untuk Emak yang mula-mula ajar aku baca Quran.. Kak Ja yang buat aku pandai baca... Arwah Pak Cik Kudit dan Mak Cik Esah yang ngajau ngaji sampai Juzuk 15.. dan Ayah yang menginspirasi aku untuk baca Quran setiap hari)... Thank you sebab selalu ada dan sentiasa berusaha untuk ada. Kita tahu yang anda sentiasa ada walaupun anda tak sentiasa ada depan mata. Memang diri ini sukar untuk ditelahi... kaki maki.... kuat bangga diri... ada angin kus kus.. tapi anda kenal hati kita bagaimana... Selain PhD ini untuk Emak... PhD ini juga adalah untuk anda. Terima kasih dan kita tersangat hargai segalanya.

2 comments:

  1. Perghhhh audience berlipat kali ganda!! Insecure2 kah3. I like you sir very original edition ha3 keep it up!

    ReplyDelete