Tuesday, December 6, 2016

Blitzkrieg Strategy

Siang tadi instead of aku really pulun membaiki tesis, aku pulun kemas rumah. Alhamdulillah siap. Cuma yang tak puas hati ialah aku lepas tu rasa teramat penat and akibatnya aku tak solat Asar dan Maghrib. Ini aku sedang cuba kembalikan morale yang hampir menghapus.

Aku kena bingkas bangkit. Tetapi sukar, cumanya bila membandingkan dengan aku yang dulu-dulu dengan yang kini, aku yang kini memaksa diri supaya cepat bangkit. Salah satu cara dengan curhat di sini. Aku yang dulu akan melayan rasa kecewa, dulu aku tumpu pada apa yang aku tak capai. Tapi kini aku cepat alihkan focus pada apa yang aku sudah capai dan apa yang perlu aku buat kendian. Dulu nak pulih boleh ambil masa 1-2 hari, kini cuma ambil masa 1-2 jam. Not bad right?\

Ah ha.. Aku nak mandi, solat and baca Quran. Jap lagi kang aku kembali.

Sudah pukul 1.30 pagi.. susah betul nak baiki menda ni.

Pasal strategy kat atas yang payah nak eja tu.. Itu German.. strategi Jerman masa perang.. rasanya WWI. Masa menelaah menda tu aku came across term annihilation.. dan memikirkan Nihilism.. Nihilism ni pasal skeptic.. reject segala menda atas dunia ni... segalanya pointless.. Malas le aku nak explore further.. nanti leh jadi gila..

Aku nak focus on ngabiskan segala mak nenek ni.. mintak-mintak berjaya siap.. Esok konon nak gi Dentist.. tak tau lah berjaya ke idak.. macam tak tidur je malam ni.

No comments:

Post a Comment