Saturday, January 30, 2016

Anthem



It has been many years. Aku still remember watched her performing tah masa tu tahun berapa aku tak ingat. But that was at Planet Hollywood. Yes, her 'showcase.' Ingat masa tu aku kije Sudong, a subsidiary of Singtel. Aku pun tak pasti kenapa aku datang sebab masa tu I was not a fan of her. Aku rasa minah ni was too nasal.

Tapi sekang aku rasa beliau memang best. Malas nak cerita pasal her performance, cara tarik suara or her look like a million appearance. Aku just inspired by the messages in this song. Memang jadi anthem aku meneruskan kehidupan. Kih kih. Boleh lah.

Apart from that, I am just inspired dengan beliau yang still in the industry and is still holding on to her type of music. Pada aku itu luar biasa. Yeah, terus bertahan dan berprestasi. Dalam pada orang lain dah tak dengar cerita or at their declining era, her performance tu hari bagitau that she is a new queen in local music scene.

Siti is undeniably a crowd puller, tapi dah tak cukup inspiring. We need another figure to look up to. Someone yang tak gunakan pernikahan untuk further climbing up a social ladder bagi mengesahkan the entry to the elite, cukup takat guna bakat.

Kalau Siti bagus untuk bilateral relationship antara Malaysia and Indonesia, Dayang perhaps useful to bridge Semenanjung dengan Sabah, & Sarawak. Hafiz, Stacy, and that ex-SDA (Seventh Day Adventist) tu pun boleh. Tapi Dayang ini she is in her own class.

Kalau camtu, Akim & Majistret pulak boleh jadi duta kebebasan kehakiman di Malaysia.

Ngantuk.

No comments:

Post a Comment