Monday, January 18, 2016

Penat

Ya Allah,

Aku seriously rasa penat... No, tidaklah penat sangat.. just rasa terkilan.. macam-macam sebenarnya sekarang..

Aku betul-betul rasa nak pergi mengembara.. Macam Marco Polo, macam Ibnu Battutta.. macam sapa lagi? Ramai lagi. Nak pergi semua negara dalam dunia ni. Nak tengok the people, the culture.. nak lepak tengok gunung, hutan, deserts, apa lagi ek? Semua kind of landscapes yang ada katg atas muka bumi ni.

Aku susah nak kecewa. Tapi masa beberapa minit ni, aku rasa macam tu.

Aku terus berjalan.. berlari.. tapi aku tak rasa camtu.. aku rasa macam aku pegun. I am Lockean, once Hobbesian.. Is there a third way macam Giddens? Manusia in a state of nature is...............?

Dah lah.. malas nak pikir. Tapi itu philosophical.

Argh.. better buat Tesis.

2 comments: