Monday, February 1, 2016

February

Bangun sakit pala. Rasa sebab makan banyak sangat. Another thing perhaps aku tak blog yesterday. Konon I wanted to focus on thesis. Tapi I ended up tidur. The progress was really small. It's ok, at least there were some.

My to do list is so long. Tapi macam susah lah to really find time or make time for em. Goin out buat aku letih afterward. Tapi berkurung buat aku sakit rasa unhealthy, physicalluy lembik.

Tomorrow is the caucus day kalau tak silap. I really want Hillary to win. Yeah, Iowa is extremely important. The first caucus after primaries. Macam the first day of tahun baru. You start good, the whole year gonna be good. Like a day you know, You start with Subuh, the whole day gonna be easy.

True, we need a good start.

Sakit kepala.

Atas tu semalamnya entry.

Ni aku baru bangun. Aku tidur dalam pukul 3.30am tadi. Aku mengigau teruk pagi tadi. Tah apa agaknya.

Harini macam banyak gila things to do. Nak gi renew passport. Nak buat claim EPJJ. Nak bayar yuran. Pastu aku kena pergi Jalan Tun H. S. Lee. Nak buat discharge of charge.

Tak tau mampu ke tidak buat semua itu. Aku mengantuk. Sangat mengantuk. tapi redah sajalah.

Aku berjaya siapkan part yang story tentang PAS punya branding. Basically PAS ni apa arah tujuan mereka ye? Still nak go for politics lama. Aku rasa mereka terikut sangat dengan kehendak pengundi tradisional yang primordial. Bukan sebagai party and party pemerintah (di Kelantan, pernah gak di Terengganu,, Kedah, and Perak) you ada authority untuk mold pemikiran pengikut dan shape pemikiran pengundi ke? Yelah kritik senang, buat nya payah. Tapi, orang lain kat tempat lain boleh je buat.

Aku percaya, ini bukan soal pengikut yang trapped dengan politik lama, yes politik perkauman yang primordial, tapi para pemimpin mereka sendiri.

Apa dah jadi ye dengan PAS for all, Islam rahmat untuk sekalian alam.

PRU-14 nanti ada ke Hindu or Chinese yang akan pegang bendera PAS?

Apa pendirian PAS eh? Is Islam only meant for Muslim? Mana perginya dakwah? Mana perginya tarbiyyah? Takut attitude begini sampai mereka merasakan Islam is PAS, PAS is Islam.

No comments:

Post a Comment