Sunday, July 3, 2016

Penrose Stairs

Hari ni baru aku tahu yang stairs yang tak tahu mana ascending mana descending itu punya nama. Yes, it has a name. Penrose Stairs. Sounds like "Senrose." Haha definitely not Uqasha and her sister... which aku lupa nama beliau.

Aku baru saja updated entries yang dulu-dulu.

Dah habis 4 bundles. Ni ada few bundles lagi yang mesti aku habiskan.

Aku dok baca sana-sini, baru aku perasan, throughout history, Turkic-Mongol ini adalah kaum yang sering jadi the ruling class kat mana-mana saja yang mereka berkepergian. Mereka bukan kaum yang submit.. mereka lead.

Dari China.. bawak ke Asia Tengah.. Middle East.. Norh Africa.. Then Europe... ohya pastu India... Mereka bukan kaum pekerja... Mereka ni aku rasa macam lebih berkebolehan banding bangsa-bangsa Eropah dalam lead world affairs. Sounds keterlaluan kah?

Aku terfikir bolehkah kita tengok kat Clash of Clans tentang jiwa suka menjarah dan mungkin memimpin sesuatu bangsa. Maka, aku tengok global punya clans. Yang atas sekali tulis tulisan China lah. So, tak sure dari PRC or ROC or other parts of the world. Yang pasan banyak gak yang "Turkic" punya clans berada di rtanking atas global. Ini bangsa yang jiwanya suka peperangan.

Pastu checked Mesia nye.. hehe aku jumpa clan UBAH!BERSIH!! Ranked 104 as of 3/7/16. Betul saja game pun leh jadi medium politics.. you know the likeminds lepak together.

See.. ranking 104. 
Aku terjebak dengan Smule sebab nak share suara aku dengan orang lain. Pada aku app tu bagus untuk engaging people. Aku dengan sorang member ni bertahun tak sembang, pernah kat WhatsApp tapi takde apa nak dicakap. Maka Smule lah yang buat kami kembali rapat. Raya tahun ni in fact nak ke Seri Medan beraya rumah beliau. Nearly 10 years tak pergi umah beliau. Anak-anak beliau pun dah besar panjang.

No comments:

Post a Comment