Sunday, July 31, 2016

Mitteleuropa

Aku sungguh happy came across that term. Ini kali pertama dalam hidup. Rasanya term tu dalam German. Aku agak maksudnya is Middle Europe. Ni jumpa kat page 184 buku Kaplan yang pasal Romania tu. Kaplan cakap Claudia Magris cakap keen, tenacious virtues lah yang memunculkan bangsa Jerman sebagai "the romans of Mitteleuropa." Bangsa Jerman berupaya cipta "a single civilization out of melting-pot of diverse races."

Aku rasa ciri-ciri bangsa Jerman tu ada lah pada aku.. keen & tenacious. Hahaha. Aku still kat opis. Dah pukul 1.20 pagi Ahad. Esok musti balik kampung tengok Emah & Ayah.

Hari ni tadi berjaya siapkan point no. 3 for subsection 6.4. Yang no. 3 ni aku cerita pasal parti Amanah Negara. Cerita bagaimana splintered party mampu untuk jadik sprinter dan jadi actor politics yang significant in a polity.

BTW, laptop ini sudah berhenti daripada menaip sendiri. Tak pasti semalam itu pasal technical or pasal hantu aras enam.. apapun aku syukur sekarang aku boleh beroperasi sepenuhnya. Syukur.

Aku nak menulis tesis sudah.

Damn.. dapat progress sikit saja, afterward tertidur. Ini masih di office. sudah pukul 11.00 pagi Ahad 31 Julai 2016.

Semalam member lama waktu sekolah visit aku kat office. Then malam pergi belanja beliau makan mi kolok. Itu memang my fav place kat Seremban ni. Malam, ada rakan yang sangat baik curhat tentang kebimbangan beliau tentang tahap kesihatan... Aku yakin beliau sihat-sihat saja.

Semalam aku bagi tau member yang datang tu.. lepas je habis PhD.. lepas segalanya selesai aku mahu berenang.. aku mahu memanjat.. aku mahu terbang.. aku mahu berlari...

Semalam.. and sampai hari ini... aku rasa sangat bertuah sebab makin ramai kawan-kawan yang really support aku. Itu buat aku sedar yang aku masih ada harga diri...

Bila aku reevaluate.. aku sedar aku tak compatible untuk mingle around with those fickle minded people who possess peanut sized brain.

Argh.. aku malas dah nak fikir perkara yang tak perlu dalam hidup... memang rasa nak angkat kaki... Cabot... Perhaps after PhD would be the best time.

Bosan lah cakap menda ni lagi.

Tapi ok kot.. Aku harap Allah tolong aku not only to take advantage on the adversity.. tapi capitalizing the adversity... Yeah bring em on.. I'll turn em into gold.

No comments:

Post a Comment