Thursday, July 21, 2016

Cossacks & Kazakhs

Spelling beza tapi banyak persamaannya. Rasanya macam Ayodhya and Ayutthaya... Pada pemandangan aku, persamaan dalam nama tempat malah nama individu walhal lokasi jarak ribuan batu memisah. Menda ni sejak zaman dulu sampai sekarang. Aku tak tahulah dah tulis ke tidak pasal menda ni.

Aku tengah marking... tak habis-habis. Aduh, aku rasa bosan gila. Another thing aku rasa PhD aku terlalu membebankan sungguh. Boring la. Entahlah.

Aku terlalu penat. Just penat. Aku sungguh nak pergi jauh.. pergi betul-betul jauh dari sini. Nak cerita pasal similarities ni pun aku malas.. Jomlah cerita kejap. Ok.. Kesultanan Delhi dengan Kesultanan Deli.. Eh aku rasa dah sembang la pasal menda ni.. yeah.. pernah.. So, tak perlu lah ek...

Dalam kepala otak sekarang.. yang aku pikir ialah aku nak mengembara.. aku just nak keluar dari Malaysia ni and go somewhere else.. Aku just penat...

Aku penat and lelah untuk deal with people yang takde wisdom and full of hypocrisy. Selayaknya mereka ni jadi hippopotamus.

BTW Cossacks and Kazakhs tu rupa-rupanya adik beradik.. or sama. Ini lebih kurang macam Monggol.. Mongol..  Mogul.. Mughal..

Malas aku nak tulis lagi.. tengah tengok Youtube pasal Pulau Lingga.. dialek diorang memang macam kita.. memang "er."


Ini buku yang student aku hadiahkan before raya itu hari. 

No comments:

Post a Comment