Wednesday, July 20, 2016

Interregnum Interbellum

Interregnum tadi aku check google translate maksudnya peralihan. Interbellum pula the time period between wars. Aku selalu saja kompius dengan dua ni. Tadi siang sembang dengan sorang colleague ini. Beliau mengandaikan bahawa sekiranya life kita telah hit the rock bottom, maka afterward kita akan soar high. Benarkah? Ameeeeen, semoga menjadi realiti untuk kehidupan aku.

Tadi masa buang air aku sempat baca sikit buku yang aku tak sempat buka lagi. Itu pasal the Arabs millennials. The generation yang defines the new Arabs. Sangat menarik. Tapi ini aku rasa terlalu mengantuk. Macam kena tidur kot dulu kejap. Pastu baru beroperasi dengan jayanya.

Ya Allah, permudahkan segalanya, bukakanlah pintu rezeki buat diri aku, family, and those people yang baik hati di sekeliling aku ni.

Aku sedang memerah otak apa nak letak dalam tesis ni. Jiwa amburadul sebenarnya ni. Macam-macam aku pikir. Tapi aku buat je segala perkara yang perlu aku buat. Semoga Allah bersama aku.

Ada menda aku nak curhat ni, tapi macam tak terpikir. Adoi. Pasal isi tesis....

Oh itu malam tadi.. ini dah 20 Julai 2016. Alhamdulillah rasa macam best kot ini hari. Planned nak balik kampung malam ni, tapi aku postpone esok petang. Hujan saja hari ini. Aku suka macam ni. It feels like Seattle... Gloomy.. member aku plak cakap it feels like Edin.

Malam ni tak swim.. Ohya, aku punya sub-topic 2 of chapter 6 tu makin dekat nak habis.. satu je lagi maka habislah.

Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment