Friday, July 15, 2016

Theresa May

Semalam UK dapat PM baru. Seronok gila dapat jadi PM. Kalau aku diberi peluang jadi PM memang aku nak. Macam-macam leh buat. You know.. dalam parliamentary system.. Head of Gomen memang the most powerful person dalam negara tu.

Oh.. tadi masa bosan dok rumah aku buat teka teki pasal DAESH. Kenapa Dawlah Islamiyyah fi al-Iraq wa al-Sham dipanggil DAESH? Hahahaha.. ramai takleh jawab. Ada yang mikir patut DAISH. Aku kasik hint.. kenapa Parti Islam Se-Malaysia dipanggil PAS.. dan bukan PIS? Last-last sorang je rakan WhatsApp yang berupaya jawab.. Sebab kependekan itu guna Arabic scripts. Dal Alip 'Ain Shin. Lihat seperti di bawah tu karang.

Pastu aku tanya DAESH dalam English apa pun diorang ni takleh jawab.. benganglah.. kena amek tau.. mana lah tau diorang buat kemunculan kat Mesia.. Haru..

Aku stuck la dengan chapter 6 ini. Aduh. Ya Allah.. please help me. Ohya tadi berjaya 30 laps. Semalam 10 laps. Oklah my upper body ni macam makin susut lemak. Mintak-mintak terus konsisten.

Aku sekarang, baca buku pun malas. Entahlah.. Itu hari masa Raya aku impress gila dengan anak buah aku yang buat medic tu. Bayangkan study di Aidilfitri. Aku tak mampu buat macam beliau. 

Tadi aku nak buat kopi.. aku tengok jag letrik tu ada air sikit lagi.. selalu aku terus reheat saja.. tapi tadi tah kenapa aku checked dalam tu. Hahaha.. bangkai lipas. Maksudnya, malam semalam sedap je aku minum kopi lipas. That explains napa sakit perut aku persists.

Adoi.. aku bimbang betul dengan progress chapter 6 ni. Please ya Allah munculkan ilham. Thank you.. Ha tengok bawah ni.. ISIL.

الدولة الإسلامية في العراق والشام
ad-Dawlah al-Islāmiyah fī 'l-ʿIrāq wa-sh-Shām

2 comments:

  1. Good luck for your PhD sir, and the same goes with your sesi interview for this chapter nanti. Kalau ada apa apa yang saya dengan research partner saya boleh bantu, insyaAllah.. kami okay saja.

    ReplyDelete