Thursday, June 2, 2016

Yinyoong

Kedai kat jalan Reko ni dah tutup. Tuhari lepas balik dari Shah Alam aku singgah Bangi. Aku carik tempat makan. Aku salu dulu makan kat kedai tu.. makan yin yoong.. sedap gila.. so konon nak pegi.. dah tutup. Aku dulu salu g dgn member sorang ni.. Tapi beliau dah meninggal...

Mau aku stresskan, meninggal di sini bukan maksud sudah tidak bernadi dan bernafas, masih punya nyawa.. tapi aku sebagai rakan, tidak merasakan jiwanya. Justeru aku anggap saja beliau sudah tiada. Masih ada interaksi.. through social media.. tapi malang, sentiasa interaksi tapi tak merasa terhubung.. macam political engagement.. ada program by any political actors.. sentiasa dipromo di TV, di surat khabar, di media sosial.. tapi kita sebagai khalayak biasa tak merasa terhubung.. tak leh nak engage.. tak leh nak connect.. Mengapa? Kerana tidak merasakan jiwa... takde soul.. takde ruh kalau agamawan yang cakap.


3 comments: