Thursday, June 2, 2016

Whistleblower

Aku baru tadi member visit opis yang bukan opis ku lagi ni.. Dia mentioned pasal Whistleblower Protection Act 2010. Aku siyes tak tau akta tu wujud.

Rupa2nya dah wujud sejak 2 JUNE 2010. Siyes.. HARI INI DALAM SEJARAH. Sekang ni kat kul 4.00 pagi June 2 2016.

Luar biasa right? Genap 6 tahun akta tu wujud. Suatu kebetulan. Adakah akan muncul keajaiban? By the way HIDS tu satu-satunya program TV by RTM yang aku hormat dari dulu sampai sekarang.

Aku sebenarnya tanak tulis apa-apa ini malam. Tapi tadi aku duduk rumah tak senang duduk. Maka aku datang sini.

Nak curhat sikit. Semalam ada colleague claimed, "you know.. I am always about rules, law, and procedures." Konon beliau ni orang yang very adherent pada menda tu semua..

Tapi aku pelik.. ko impit-impit lelaki.. tepuk badan lelaki.. hantar air kat bilik lelaki yang tersorok kat atas tu.. itu ikut peraturan ke? Tak salah ke?

Masa tu hari aku tak terpikir pasal menda ni.. ha.. itu notes kalau beliau lepak dengan aku.. aku nak lontarkan permasalahan kajian di atas? Ok tak?

Arrr biar jelah. Mari kita elak lepak dengan gerombolan manusia sebegitu lagi.



1 comment: