Wednesday, June 22, 2016

Brexit

Banyak kerja belum siap lagi. Tapi nak mula bekerja dengan pantas dan cekal tu memang challenging. Ada saja perkara yang divert aku dari betul-betul focus. 1st sub-topic of chapter 6 masih belum siap, masih berlegar-legar kat the role of WhatsApp in politics. Semalam aku re-install Telegram. Aku found out Telegram boleh support a supergroup 5k numbers boleh sumbat kat dalam satu chat room? Wish to experience berada dalam a supergroup. You can have a whole town, kali ini applicationnya memang solely instant messaging. Takde blogging or microblogging like Facebook or Twitter. To add, Telegram didakwa the freeest social media so far, takde state kat situ. Maksudnya terlalu sukar untuk lakukan civillian surveillance kat situ. Terlalu private. Therefore, kalau mau laku revolusi maksudnya untuk planning and coordination maka Telegram adalah mediumnya. Facebook and Twitter is yesterday.

Memerhati, WhatsApp is overrated. Basically, blog lokaliti untuk nerds, freaks, the outcasts.. Facebook untuk attention-seekers. Twitter tempat orang tunjuk mereka hip and up-to-date. YouTube tempat carik lawak bodoh. WeChat for the perverts. Tmblr.... do not go there..

WhatsApp peranannya not necessarily engaging. WhatsApp boleh platform of conflict and also the cause of feuds.

Pada aku social media yang terkini boleh promote peace and harmony is smule. Truely entertaining and engaging. Tadi on the way ke kampus buat pertama kali aku rakam suara menerusi smule. Smule memang brilliant. Karok, record, viral. KRV.

Mana ke cerita aku pasal Telegram. Malas ler. Aku doubt gak pasal peranan Telegram.. agak menankutkan sebab ia berpotensi besar boleh jadi macam Tmblr.. 

Ohya harini Brexit. Selamat mengundi. Keluarlah dari EU, sebab aku rasa Eropah lebih kuat apabila mereka nyah-integrasi.

Panjang tidur di tempat yang salah.
Kucing datang dan pergi dalam life kita.. So do people around us..
Emak

No comments:

Post a Comment