Wednesday, June 8, 2016

Telephone

Itu tajuk lagu Inggris yang pertama aku rasa aku dengar dalam hidup. Aku terdengar dari kakak aku yang nombor dua punya walkman. Ada kaset Sheena Easton dalam tu. aku rasa masa tu aku dalam darjah dua kot. Tahun 1984. Memang gila 80's beat lagu telephone. Seingat aku lirik dia bunyi macam ni. I've tried to contact you on the telephone, but you never home. Lawak. Straightforward gila lagu omputih. Tak puitis. Sekarang lagu Melayu pun dah macam lagu orang putih lirik dia. Ohya, tadi telefon rumah kampung dah betulkan. At last after aku rasa dekat setahun. Tuhari aku ada bagitau TM Point kat Seremban tu suruh their contracter datang umah kampung, tapi they never show up. So, lega lah aku. Bukan apa risau emergency. Mak bapak aku memang dua ada handphone. Tapi salu je tak bercharge. Lagi satu selalu kakak aku yang ada kaset Sheena Easton tu lambat bayar bill. So, mak bapak aku terputus hubungan dengan dunia luar. Mak aku lah especially yang memang perlu telephone. Penting bagi beliau macam nak call adik-adik dia. Satu lagi aku nak selamatkam nombor rumah tu. Lama gila nombor tu. Tak pernah ubah. Bayangkan sejak aku kecik itulah nombor. Cuma mula-mula dulu nomor nya cuma ada 6 digit saja. Tambah nomor 2 lepas nomor first maka jadilah 7 digit. Melaka belum sampai lagi 8 digit fixed line nomor macam kat Klang Valley. Rugi kalau tamatkan service nomor tu. Bayangkanlah usia nombor tu lebih panjang dari anak buah aku yang paling sulung...

Telephones. Both look very ancient.
Dak Panda. Comel beliau ni. Pastu tak bising unlike Attam. Panda also Ayah punya favorite. Ayah hampa bila found out Panda juga bunting di usia yang terlalu muda.
Ohya massage coach.

No comments:

Post a Comment