Wednesday, June 1, 2016

Ya

Aku ni pernah keje customer service kat SingTel dulu. Really proud with it. Tapi satu ler bila aku berinteraksi, tapi response hanyalah YA, aku jadi sedih.

Terasa tak dihargai, rasa dipinggirkan. Being marginalized.. sidelined.. Sedih ler.

Tadi aku kuar makan dengan ada dua orang minah ni. Aku memang kena memilih dengan siapa aku keluar dengan.

Aku rimas le dengan orang yang tak kita pinta pandangan.. tapi murah hari beri pandangan. Apa lagi aku tak puas hati yer?

Oh aku rasa the more we know about something.. macam gossip ditempat kerja.. lagi tak best aku rasa.

Orang salu cakap being informed is good. Macam jadi informed citizens.. bila informed baru lah kita tahu hak.. ngerti demokrasi..

Tapi dalam konteks aku tu.. aduh.. aku jadi meluat.. bosan.. Patut tak perlu tahu.. bila tahu, ia ganggu tumpuan pada perkara yang lebih penting.

Aku serious rasa nak jalan jauh je sekarang. Raya nak gi Singapore. Rasa loser gila gi sana.. kalau banyak duit aku nak jer amek flight gi somewhere remote and never come back.

BTW.. aku rasa macam nak gi Portugal.. cam best je kan... Haah la.. aku balik Melaka nanti nak gi Ujong Pasir makan Curry Devil... Tak dapat gi Portugal, gi makan makanan Serani Melaka tu pun jadik le.

Aku lapau. Haha baru aku pasan.. aku dah lupa pun pasal ya

Takpe.. Ya is still a response.


No comments:

Post a Comment