Tuesday, June 7, 2016

SEO

Aku baru saja realized yang virtual world ini terlalu banyak maklumat. It is a place for people refer untuk selsesaikan masalah. Bertanya soalan, pun di situ. Aku memang rasa sungguh bangang selama ini sebab tak ambil kesempatan untuk really explore the Internet.

Apapun, thesis aku on social media memang aku yakin sekarang terlalu releven. Itu hari aku siap merasakan tersalah pilih tajuk. Aku jadi benci dengan topik itu. Aku even jadi benci with this new technology. Sekarang, aku rasa memang terlalu bertuah. Memang Allah halakan aku untuk lakukan apa yang sewajarnya aku lakukan.

Tadi aku check YouTube, aduh terlalu banyak perkara yang boleh dipelajari kat situ. YouTube semacam satu saluran TV gergasi yang ada terlalu banyak bahan terbitan. YouTube bukan saja TV tetapi arkib. Bukan Arkib Negara yang tak bermaya (maaf aku pun tak pernah ke situ, cuma persepsi peribadi aku sendiri), tapi YouTube adalah Arkib Dunia.

Aku jadi dok godek Internet ni akibat nak menyudahkan Chapter 6 yang sukar tetapi sangat mengujakan.

Memang luar biasa.

2 comments: