Monday, June 20, 2016

Chinchin


Hari ini Nuzul Quran, the pictures taken semua tu kelmarin. Aku service kereta kat Tangkak and beli pergi beli ubat Emak di Jasin. Sekarang aku di office. Pagi Rabu, aku terlalu penat, terlalu lemah, and boleh aku describe diri aku dalam keadaan yang hampir tak bermaya. Tapi aku paksa lakukan segala apa yang terdaya. Sebenarnya aku dah tak mampu. Aku betul-betul serah diri pada Allah saja sekarang. Ada yang memberi sokongan... Alhamdulillah.. pada yang tak mampu beri sokongan walau dengan sepatah kata yang bagus... aku faham. Selama hidup aku pun, aku pun banyak kali absence kala ada people sangat memerlukan aku. So, ini mungkin karma aku. What goes around comes around.

Seboleh mungkin aku mahu elak curah rasa kat sini. Takpi aku memang takde pilihan. Lagipun ini bukan blog popular pun. Takde sapa yang berminat nak membaca. Sudah 5.34am, sekejap lagi Subuh.

Aku rasa aku berpura-pura yang aku kuat dan ok. Padahal aku tidak. Aku memang sudah fobia mahu curhat dengan sesiapa pun. Aku memang tidak salahkan sesiapa bila mereka tak upaya untuk emphatize, bila mereka reluctant untuk beri kata-kata semangat.

Yang aku notice sekarang, when I talk to people, aku semakin rasa sedih.

Dah subuh...

Sudah pukul 8.00 lebih... Later aku sambung entry ini. Rasanya macam bakal panjang saja. Entahlah, aku just rasa terkilan. Terkilan dengan siapa? Yeah, terkilan dengan beberapa individu yang aku categorizekan sangat penting dalam hidup. Tapi aku tak boleh expresskan keterkilanan aku ini in person. Bukan menggunakan media bersemuka. Apatahlagi menggunakan media sosial seperti Whatsapp. Semakin hebat teknologi komunikasi semakin menjurang hubungan sesama. Aku memang tak dibenarkan berekspresi. Itu suatu kesalahan.

Orang boleh kata aku yang refrain diri dari express. Tapi memang menurut aku kini, berdiam diri itu memang lebih baik. Lagi pun aku memang sedang train diri untuk lebih diam. Sekian lama life aku keterlaluan bicara ikut suka. Mungkin ini masanya.

Sudah pukul 8.21am.

Aku tak pasti kenapa aku ambil rumah kat simpang Chinchin ni.
Saja ambil pic poster banteras dengue ni.
Rumah Melaka yang very humble.
Ini rumah limas kalau tak silap aku. Aku kena check dengan Emak aku, aku obsess dengan tangga batu Melaka tu. Cun gila.
Pekan ChinChin, very laid back, very quite. Tengok retak kat wind shield kereta aku.
Kalau perati betul-betul boleh nampak Gunung Ledang.

4 comments:

  1. kekadang kena meroyan supaya ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. i sometimes felt the same way too. talking to people made me even sadder. but not talking to people kinda harm you too. so yeah, in the end most people(probably few) turns to writing. like you. and me too. cuma saya takde blog ah mcm sir . whatever it is, selamat siapkan chapter 6 sir!

      Delete