Saturday, February 11, 2017

Muka Forever Alone

Aku baru pas terbaca student aku nyer statement yang layak dijadikan bidalan... silap konsep.. tapi aku nak guna gak.. katanya muka orang gemuk ke kurus memang salunya transform abes.. better dari sedia ada kurus.. tapi yang paling lawak ada muka sorang mamat ni yang dia kata.. Muka forever alone.. mamat tu obese.. huhuhu...

Aku kat kampung ni.. malam ni nak balik Dayan semula.. esok nak finalise kemas umah Bangi.. huhuhu.. tak sabar nak sewakan rumah itu.

Banyak gila kije nak buat ni.. tapi aku menten lek lek sahaja.. huhuhu..

Tadi bawak Emak and Mirrah yakni niece aku ke Tampin.. makan Mi Tarik kat Mydin Tampin.. sedap sungguh..

Pastu aku dah lama takde jam... beli jam tangan.. huhuhu.. murah je RM89 jer.. Aku nak simpan duit untuk gi jenjalan..  Malas le nak beli mahal-mahal.. kalau kita ni memang branding mahal.. pakai menda murah pun tetap orang pikir mahal.. kalau branding diri tu murahan.. pakai ler apa je jenama.. tetap murah..

Macam member aku cakap ler.. rasa dia pun metik dari orang lain.. You can't by style.. oh bukan.. You can't by taste.. hahaha

Oklah.. nak solat..

Ini lemang Luang Prabang.. memang sangat sedap.. Mak Cik itu lah yang menjualnya.. 3 menda alah tu macam biasa 5K Kip.... Aku memang tak tau berapa dalam RM.. memang tawakkaltu 'ala Allah saja... Aku konon takut makan sticky rice maka aku beli satu jer.. Makanya aku beli 4K Kip.. Makcik tu dengan suka hati amek duit aku.. Halal jelah,.. Kalau tak silap mata Makcik ni pun hazel... Yang penting lemang ni memang sangat sedap!!! Huhuhu.
Tuan-tuan dan puan-puan.. Ini kat terminal bas menghala ke selatan... Aku suka terminal bas ni.. Kalau terminal bas utara yang dekat dengan STADIUM LUANG PRABANG tu kureng best nyer... Yang ni nampak dia ngangkut tah orang dari kampung mana ke stesen bas yang ni.. Aku first dari kiri tu.. AKu suka banget.. Itu bas jenama HYUNDAI kalau tak silap.. Ake pernah ada obsession dengan busses masa kecik-kecik..Sayang aku tak amek bas warna kelabu taik anjing tu punya wajah depan.. wajah depan bas tu comel... Bas ni era 90-an kalau tak silap bermaharaja lela.. Of course kat Korea Selatan banyak.. Even kalau nonton drama Mesir pun ada tau.....Nak kata van.. dia bas.. tapi dia comel sikit banding typical busses... Aku pergi terminal ni on the 4th day.. yang aku bawak motor lalu ke BYPASS road tu... 
Ini hari ketiga... Pagi naik.. petang pun naik.. pagi nak tengok sunrise.. petang op kos nak tengok sunset.... Sungai MEKONG ni ngalir kat bahagian utara Luang Prabang.. Luang Prabang ni is a peninsula... THUMB peninsula.. kalau Italy nya peninsula looks like a boot.. yang ni macam ibu jari...  Mount Phousi ni rendah je 150 meters.. tapi aku rasa tinggi... tak tau lah mungkin sebab dah lama nau tak gi hiking.
Ini lah kawasan pekan dia.. Pekan dia ni.. makin ko ke timur.. makin cantik... Bangunannya citarasa colonial French blend with local.. Aduh cantek banget.. Aku syak yang suasana Luang Prabang ni ada persamaan dengan ANTANANARIVO... sama-sama tengah gunung.. sama-sama bawah French dedulu... cuma benua yang berbeza... and of course orang-orang nyer...
Tengoklah beras-berasnya... aku rasa semua ni sticky or nearly sticky rise.. kuat makan pulut.. tapi takde le gemuk gemuk orang kat sini.. huhu.. yang penting lemang dia sedap... cuma manis... huhu teringat pasal lemang bila cakap pasal beras pulut.. BTW lemang kat atas tu.. dia campur sikit dengan pulut hitam... Huhu.. teringat aku buat lemang pulut hitam masa raya 2014.. mmm 2013 kot.. tak jadi.. sebab semuanya pulut hitam.. Tak boleh!!! kena pulut biasa : pulut hitam -- 10: 1. Paham math kan?? huhu

No comments:

Post a Comment