Wednesday, February 1, 2017

I am paining

Paining.. lawak bunyi nye.. Ini Manglish for I am in pain.. ini bukan.. I am hurt.. bukan soal hati.. paining untuk describes physical pain... Dah dekat pukul 12.... tak semayang Isya lagi... petang tadi aku jumpa co-SV.. Alhamdulillah it was an ok meeting.. ada yang present.. ada yang tak.. aku tak present.. just jumpa the SV untuk buktikan yang aku masih hidup.. dan masih berminat to complete the study. 

Aku tak tau apa jadi dengan aku.. macam serba tak kena.. Memang kena curhat gak.. takde pilihan lain.. let it out untuk bolehkan aku buat kerja.. ni air mata dah kuar sikit-sikit.. which ok.. Aku takleh tipu diri.. Aku terlalu sedih tengok Emak.. itu memang the source of aku yang tak dapat buat apa-apa ni.. itu juga a main factor aku terlepak depan TV tak wat apa-apa dan jadi procrastinator.. Itu juga yang buat aku tambah sedih bila ada satu dua orang yang macam masam muka dengan aku.. itu gak yang buat aku duduk-duduk saja.. kepala jammed.. Aku tak harap sesapa paham aku sebab aku tau akan ok jap lagi.. Aku rindu kat Emak.. Aku terlalu sedih Emak kurang sihat.. Aku tak mau cakap beliau tidak sihat.. Beliau sihat.. beliau cuma sikit je tak sihat.. She is physically and mentally good.. Selalu aku dah baca Quran.. tapi ni aku rasa penat sangat.. sangat penat.... Salu aku dah ngadap laptop.. tapi ni tak boleh... 

Aku takkan rayu pada sesapa untuk paham.. takkan marah kalau mereka tak paham.. dan takkan kecik hati kalau ada yang choose untuk tak paham.. 

Bila dalam keadaan aku macam ni.. aku sedih dengan satu incident pasal colleague aku.. memang frust...dah story tu hari.. biasa menda camni memang aku dah flush out.. tapi sebab keadaan aku yang tak berapa nak ok sangat.. maka aku still terpikir.. aku harap entry ini dapat terus put it to a cease. 

BTW ini bermonolog.. beliau is not among the audience.. Aku pilih untuk orang lain tegur cara kerja ko bukan sebab aku ni suka report.. aku pilih orang yang ada authority untuk tegur sebagai lambang respect.. you were once a boss.. anggap jelah orang takut dengan engko.. or orang tak bijak handle ko.. sebab ko far superior than us.. sebab ko hebat.. kalau ko pikir aku ni merepot or betray ko.. maap ler.. takde masa... 

Ko nye kecik ati dengan aku ni buat aku sedih.. tapi jangan lama-lama kang aku irritated.. aduh.. sengal kepala otak aku jadik.. 

Adoi bosannya aku tulis pasal menda ni.. Esok meeting.. terpaksa lah aku tegur ko gak.. Harap ko jangan ler buat muncung ke hapa.. kenapa lah aku tulis gak menda ni kat sini.. tapi dah takde pilihan lain.. ngadu kat orang lain.. aku tak suka.. nanti leh jadi issue.. dahlah report aku disalah erti.. kang semua pun ko misintepret.. Misintepretation leh buat aku frust.. pastu rasa merengsa.. Memang paining in the arse betul ler.. 

Sabau sabau sabau.. uish memang kecamuk gila kepala aku.. semua still in control tapi kecamuk.. kalau tak in control.. memang tadi aku tak ke Bangi jumpa SV.. 

Aku bebenaunya malas dah nak curhat menda-menda camni.. macam menjatuhkan maruah sendiri.. aku mau senyap.. tak curhat.. tapi memang takleh.. dahlah aku jenis tak bawak mulut or tak ngumpat walaupun dulu kaki.. (tapi itu pun tak teruk..).. So, tak release...

Rasanya kalau aku tengah tak study memang menda ni berlalu begitu aja... kalau Emak benar-benar sihat.. memang aku tak amek pot.. tapi tulah kombo of tulis tesis and sentiasa risaukan Emak buat aku agak sensitip sekarang ni.. 

Yes!!! dah boleh ngantuk... itu tanda curthat works.

BTW Paining ni aku pertama kali dengau masa kije Singtel nyer call center kat Melaka.. huhu.. kerja tu memang le bangang... tapi best.. ramai gak orang bangang-bangang kat sana.. tapi best gak dari keliling orang pandai sangat.. hmmm.. mana-mana jelah ek.. syukur jelah.


Ya Allah.. permudahkanlah perjalanan study hamba mu ini..
Aku kena paksa duduk sebelah Dr. Sity.. huhuhu...
Emak and Kak Ita.. Semoga Emak lebih sihat... 

No comments:

Post a Comment