Friday, February 24, 2017

23 February

23 February.. Ini hari sangat mengejutkan aku... I was petrified... stunned.. betul ke perkataan to tuk describe how I felt semalam... A news yang aku baca left me without a word.. speechless... jap lagi sambung... aku nak gi makan.

Ni dah pukul 2.36 petang.. 25 february... semalam nak sembang.. tapi lepas balik dari dinner aku terus tidur.. Sekang ni aku nak buat kijer.. tapi kena gak curhat sikit kat sini sebab curhat kat sini macam stretching before workout.. 

Moh cerita pasal 23 Feb.. yer hari Khamis.. aku bangun-bangun bukak grup wasap kuar newspaper cutting pasal senior officer of a GLC kena tahan remand dengan MACC.. Itu member aku... tak member masa kat PPP ITM, pastu jadi member rapat kat MCC Kuantan.. pastu rapat-rapat tidak kat Drexel Uni, US.. pastu balik Mesia memang setahun sekali pun susah jumpa..

Yang aku tahu mamat ni memang sangat berjaya... 

Aku wat kije dululah..

Aku malas nak baiki entry ni.. biarlah.. pasal member aku.. Alhamdulillah dah kuar lokap.. katanya takde pertuduhan.


Kak Ita.. Cik Pid.. and Dak Kakak... sonok diorang pergi Hokkaido.. Semua ok sampailah hari Jumaat.. Kak Ita merajuk.. siap bila dah sampai Mesia left group.. aku call tak angkat-angkat.. dia bengang dengan Cik Pid and Dak Kakak.. biasa lah tu.. travel sure ada drama.. tapi pastu baik semula.. kena travel sama.. travel membina kenangan.... Travel yang paling aku bangga of course lah dapat bawak Emak ke US and Canada... banyak cities plak tu... even dah sampai kat Hatten Island.. eh yeke nama dia.. yang ada Lady Liberty tu... Travel tu gak lah yang buat aku rapat dengan family.. kalau tak memang aku tak balik Mesia.. and tak dulik pasal Emak and Ayah aku and family.
Member aku Dak ENdot.. member masa PPP, MCC and Drexel tunjukkan postcard Philly.. Haah la.. aku rindu Philly.. moga dapat balik sana nanti.
Inilah dia.. Aku rasa beliau ada salah.. tapi aku sokong beliau. Alhamdulillah tuhari sembang beliau very calm and composed.
Jumpa kat bilik belakang or Bilik Emak masa kemas... dulu masa kecik aku nak belajau solat semua aku baca buku ni.. dalam Jawi ok... dulu sangat lancar baca Jawi.. sekarang tak sure...
Stupa.. kat Luang Prabang.. aku sebenaunya banyak sangat nak cerita pasal sana.. tapi sekarang macam tak reti menulis.. Supervisor aku asik cakap aku tak pandai menulis.. sampai aku tak boleh nak jadi kreatif.. tak tahu kenapa.. Harp aku dapat kembali rasa seronok menulis.. be it creatively or in academic...

No comments:

Post a Comment