Thursday, November 10, 2016

Hillary

Mula-mula aku macam ok saja bila Trump menang. Sebab dia ada personality macam aku... bodoh.. mulut jahat.. jadi diri sendiri... tak pandai pura-pura.. underdog tapi boleh berjaya.. boleh menang. 

Tapi pastu aku tak boleh bohong diri sendiri.. aku sangat simpati dengan Hillary. Beliau aku ikut perkembangan dia sejak dia First Lady.. masa tu aku kat US. 

Balik Mesia.. aku baca memoir dia.. then aku hepi gile dia nominate diri untuk jadi candidate for presidential 2008. Aku hampa Obama plak yang berjaya... bile dia berjaya jadi candidate for 2016.. aku hepi balik.. aku tengok dia sebagai orang yang tak putus asa.. a fighter.. orang yang tak kenal penat.. terus mara.. hebat.. aku dapat relate dengan beliau.. 

Bila dia lawan Trump.. aku lega.. tapi pastu aku risau.. aku dapat rasa dia tak dapat jadi Presiden bila kisah email dimainkan.. aku risau.. sampailah masa buang undi kemarin. Aku sampai tak boleh buat kerja.. sebab berdebar.. 

Sekarang.. aku still tak mampu buat kerja.. sebab aku sedih.. beliau hampir berjaya.. so close to success.. kenapa?? Aku orangnya tak kenal putus asa... degil.. a fighter.. kemenangan Hillary surely a booster untuk semangat aku. Tapi malang.. beliau tewas. Aku sampai terpikir.. kalau Hillary yang hebat tak dapat apa yang dia mau.. Hillary yang di belakangnya ada team yang luar biasa... ada keluarga yang hebat.. even beliau sendiri sangat luar biasa semangat dan usaha.. so cemana dengan aku?? 

Orang-orang keliling aku hebat.. tapi AKU?? Aku nobody.. Aku very small... lagilah aku takde harapan untuk berjaya.. orang hebat pun tak berjaya.. masakan aku boleh berjaya.. Aku selalu ingat cakap sahabat baik aku.. "Orang yang berusaha pasti berjaya." Tapi kenapa Hillary yang very determined tak berjaya? Boleh ke aku berjaya? Mampu kah aku??? 

Aku sangat down.. sangat rasa tak mampu.. aku tahu aku bodoh meratapi kekalahan Hillary.... Tapi aku tak dapat sorok perasaan. Aku terlaku sedih... Aku macam takut nak berusaha.. sebab berusaha.. rajin.. kuat semangat.. itu semua takde jaminan aku leh berjaya.. Aku takut hampa.

No comments:

Post a Comment