Saturday, November 19, 2016

Civic Voluntarism Model

What is CVM? Model ini berguna sebagai pisau analisis... ini dari Gustafsson (2012). 

Ya Allah apa dugaan.. aku rasa keadaan cukup menekan.. Dengan nak perbaiki tesis.. bukan kepalang pembaikannya.. lepas tu dengan aku yang cukup terkilan dengan tindakan beberapa individu yang tidak mengenali aku tetapi sesuka hati bertindak tanpa consult dengan aku... itu cukup menghinakan...

Semoga Allah jauhkan individu-individu bodoh tersebut dari hidup aku. Aku tidak mahu keluar statement.. (Damn macam orang terkenal sudah aku...)

Sebab nama aku sudah cukup busuk.. So, kalau aku keluar kenyataan dalam apa bentuk pun akan menyulitkan lagi keadaan.

Sekiranya individu (bersama few individu.. tapi unit of analysis...sorang...) terbabit yang memang takde kena mengena dengan aku terbaca blog ini.. 

Yeah, ini DISCLAIMER... ingin aku pertegaskan individu terbabit bukan teman di mana-mana media sosial... bukan teman sekerja... bukan teman dalam gaming... ini memang NON-SAHABAT... beliau memang bukan sesiapa untuk aku... Aku tiada motif...

Please sedar diri.. anda memang tak masuk dalam list mana-mana pun.. dulu.. kini... esok.. and sampai bila-bila... Aku pun tak ingat muka kau cemana.. sampailah itu hari yeah hari Khamis... bila ko salah sangka dengan aku... baru ler aku ingat muka kau tu.... adoi.. apalah bengapnya..

Cemana nak cakap eh?? Nak gelak rasa kesian.. tapi nak cakap cemana yer?? Camnilah.. If I ever... anda bukanlah orang tersebut... begitulah... satu lagi... walaupun aku tau aku ni huduh.. tapi aku just nak pertegaskan..

Sepanjang hidup aku... Aku tak pernah ngefan sesiapa.. tapi aku ramai yang ngefan... itu perkara yang sangat biasa.... and aku keterlaluan SELF-NGEFAN.. That explains my esteem and behavior... yeah ngefan diri sendiri...  

Aku contoh orang yang embrace ULTRA-NARCISSISM... mungkin juga SUPER-NARCISSISM... Itu my ideology... bukan nationalism... yang cenderung bertukar ultra-nationalism bukan conservatism.. bukan liberalism.. bukan socialism.. apatah lagi communism!!!

Let me tell you... anda takde extraordinary talent... tidak juga ada rupa paras yang elok... so, anda kena faham... kalau anda ada pakej lengkap pun.. I don't give a damn... still tak attract aku.. kalau aku takde masa nak ngumpat secara offline apatahlagi nak stalk secara online... Nak khianat orang... itu apatah lagi... Aku takde masa!!!

Please go away... dan kalau nampak kelibat aku... pergi ambik jalan lain... Ooooppsss maaf.. ok je berselisih... sebab memang takde rasa... suka tidak.. dengki pun tidak... memang itu aku.. takleh nak dengki walaupun dengan President-Elect.. Sebab aku tak rasa pun beliau lebih bagus daripada aku... So.. paham tak??

Aku hanya meluat sebab kau pikir aku ada "intention" or ada "motive" dekat kat... adoi.. tolong le jangan hina aku sedemikian rupa...  Stop insulting.... Keperasanan kau... Satu penghinaan buat aku.

Aduh kenapalah aku tulis antry ni.. takpelah.. dah tertulis.. Ayo mara

No comments:

Post a Comment