Friday, November 4, 2016

Commonwealth of Independent States

Pagi tadi berjaya ler jogging walaupun malas. Yang penting aku berjaya buat hit. Laju gak aku lari. Tapi majoritinya aku jalan saja. Tak jog. Kira oklah tu in view of berat and isipadu tubuh aku sekarang. Pagi tadi baca buku aku come accross term yang dah lama aku lupa iaitu CIS. Wujud ke lagi CIS ni? Yelah sekarang Eurasian Union yang diperkata. Tapi dah tubuh ke EAU tu? Pastu another international organization yang makin dilupakan is ECO. Kalu tak silap nama penuhnya is Economic Cooperation Organization which comprises of Turkey, Iran and Pakistan. Dah dissolve ke ECO ni? By the way, tuhari aku dengar dari Pak Kush rakan buat PhD under Dr. Sity's supervision cakap Timor Leste mau masuk balik Indonesia. Kesian, dah merdeka, dah berdaulat, dah self-determined, tapi tak mampu nak bermandiri. What is mandiri? Kemampuan untuk mandi sendiri ke?

2 comments:

  1. Kepada si penulis, semoga berjaya kuruskan badan dan habiskan phD with flying colours. Love your writing and stay humble. Happy selalu ye =)

    ReplyDelete