Wednesday, August 24, 2016

To the left

Aku checked urban dictionary... rupanya ini term refer to the exit.. to a door walaupun pintu tu belah kanan... kenapa ya... urban dictionary? Napa tak rural dictionary? Napa urban legend? Ngapa urban sociology? What makes urban so important? Aku tak suka bandar.. aku suka kampung... tak suka urbanization... ada tak de-urbanization.. teringat Camden, New Jersey... belah barat is Philadelphia.. across Delaware River... lalu Benjamin Franklin Bridge sampai lah Camden.. a ghost town. Fungsi dia semacam untuk held tour concert saja bagi Philly nye orang. Orang ramai blah dari bandar tu... takde apa yang tinggal.. yang ada banyak kilang tinggal. Kat Mesia kalu pekan tinggal banyak kat Perak.. Tapah road kot.... sebab lebuh raya utara selatan.. tak banyak progress hari ni... aku sedih. Tadi aku nak swim.. dah masuk pun pool.. tapi kena naik balik sebab pool dah tutup.. rupanya diorang dah masukkan chlorine. Sabau je la... aku sedih... rasa perit.. pedih.. macam sudah tak berdaya... aku buntu. Boleh ke aku kesedihan ini jadi asas kejayaan aku? Bolehkah aku jual kesedihan aku ni? Ramai suruh aku gembira. Tapi mana mungkin aku gembira kalau aku sedih.

No comments:

Post a Comment