Monday, August 8, 2016

Makhluk

Malam kemarin Emak ngigau. Kesian beliau. Aku terus rasa sedih dan risau. Kakak aku yang atas aku pun terjaga. Petang tadi Emak cerita yang beliau sudah sering didatangi lembaga masa beliau sedang tidur. Kata beliau lembaga tu berkulit hitam.. sangat tinggi.. aku mengimaginekan macam orang-orang Masai dari area tanah tinggi Kenya.. yang sangat herjaya dalam lari jarak jauh... gila sungguh berstamina mereka. Sekarang aku tak amek tahu lagi pasal Olympic... Aku serious rindu dengan life dulu-dulu.. lebih tenang.. lebih indah.... apapun aku appreciate gak life sekarang.. especially Emak dan Ayah.. syukur mereka masih around. Emak cakap 2 hari lepas pun beliau ada mengigau gak.. the same person came to her. Ohya.. Emak menjerit bila makhluk tu nak pegang beliau. Makhluk apa tu yer? Kesian le kat mak aku.. ko takyah lah ganggu dia.. kalau berani tunjukkan diri kat aku.. btw Emak cakap.. dia selalu bukak mata kecik tiap kali makhluk itu datang sebab nak kenalpasti wajahnya. Tapi bila makhluk nak dekat barulah Emak bukak mata and jerit. Emak suspect mungkin rumah kampung ni dah ada penunggu. Kalaulah benar.. please selain jaga keluarga kami.. please pergi kacau hidup orang-orang yang telah menganiayai aku serta keluarga.. orang yang pinjam duit mak aku tak pulang-pulang.. orang yang tak kasihan dan gagal berempathy dengan keadaan Emak dan Ayah aku.. please.. do not disturb Her.. pergilah kacau mereka-mereka yang berhati kering dan jahat itu.. Mohon Allah makbulkan permintaan hambaMu ini. Ngantuk sungguh. Aku masih kat kampung. Esok kena print tesis... Ya Allah permudahkan segala urusanku.

No comments:

Post a Comment