Saturday, August 27, 2016

All Cliches Have To Start Somewhere

Aku selalu saja kehilangan idea untuk menulis. Selalu, dalam toilet.. then masa 'sedang' mengalami... memang berazam nak tulis... tapi bila duduk je depan laptop... Tarus semuanya gulap gulita bagaikan termakan julap.

Semalam aku pergi jumpa 2nd Supervisor. Pastu.. aku pergi Ikea ditemani oleh rakan aku. Aku yang dilabelled NON-religious ini gamaknya amek beliau kat umah waktu nak solat Jumaat... pastu habis kat Ikea pun lambat.. so, dapat hantar beliau semula di kediamannya dah masuk waktu Asar. Ohya.. maksudnya aku tak solat Jumaat... pastu tidak juga replaced it with solat Zuhr...

Perlu aku nyatakan bahawa aku tidaklah berbangga dengan perbuatan itu. Aku cuma bercakap benar.. jujur..

Makanya, malam tu aku text beliau.. aku nyatakan plan aku untuk buat solat hajat untuk diri aku.. untuk progress yang bagus for all projects yang undertaken sekarang... termasuklah buat solat hajat untuk diri beliau sekali...

The best part.. aku mendapat response... bukan "THANK YOU," tapi... "Zohor n asar ko tinggalkan?"

Aku dah expected.. knowing this person.. memang dalam pada beliau sangat perasan yang beliau seorang yang positive... beliau sebenarnya adalah seorang insan yang full of negativities... Ya Allah.. hindari aku jadi seperti beliau.. beliau sangat negative.

Kalau beliau seorang yang positif dan berbaik sangka yang memang dianjurkan oleh Islam... beliau sesungguhnya gembira dengan aku yang walaupun tinggalkan solat Zohor dan Asar... tapi tetap mahu bersolat.. Maknanya of course aku akan solat Isya' sebelum solat hajat..

Another thing... sewajarnya beliau happy yang aku buat solat hajat itu untuk beliau sekali... Aku just tak faham.. kenapa kita perlu fokus pada keburukan... kesalahan... walhal seseorang itu banyak kelebihannya.

Entahlah.. Ayuh MARA.







No comments:

Post a Comment