Friday, August 26, 2016

Listen To Your Heart

Ikea reminds me of Sweden.. kalau dedulu Roxette remind me of Sweden. Sebelum tu.. Abba...  macam Bjorg la yang ingatkan kita tentang Iceland.... Ada sorang member ni pun pernah ke Sweden... kalau sembang pasal Sweden memang beliau tak habis cerita. Sibuk la talkin about Gamla Stan and what not. Sampai naik bosan sebab keterlaluan bicara tanpa henti. Yang pasti... sekarang aku tengah queue untuk membayar. Satu habit aku... masa queue itulah masa untuk muhasabah diri.. check barang dalam trolley itu satu keperluan atau sekadar keinginan. Maka sure ada barang yang dikeluarkan dari trolley. Pengurusan Ikea wajar buat sesuatu tentang ini. Kalau semua customers habit serupa aku.. maka demi masa sesungguhnya Ikea berada dalam kerugian...  Yes I saw a man turut membuang barang!!! Aku yakin ramai customer macam aku. Boleh buat kajian ni. Improve QUEUING TIME!!!!

Oh my.. cakap tentang Gamla Stan... Aku yakin Fading Like A Flower punya video clip portrayed kan Gamla Stan. Baru jap ni aku terfikir. Very nationalistic yer Roxette itu. Video clip lagu rock guna buat promo negara sendiri. 

Tong sampah Ikea buat Emak. Aku puas dah cari tong sampah ayan. Tapi tak jumpa kat mana-mana kedai hardware di Seremban. Maka, aku takde choice selain ke Ikea Mutiara Damansara. Member aku komplen menda-menda yang aku beli tu boleh saja kedapatan di tempat lain. Masalahnya aku tak mahu buang masa pusing keliling dari satu kedai hardware to another. Beliau pun ada mentioned beli saja tong sampah plastic. Come on la.. this is for my mother... pernah letak tong sampah  plastic, tapi beliau hesitant to guna.

No comments:

Post a Comment