Wednesday, August 17, 2016

The cacophony

Hari ini aku rasa macam nak demam teruk. Dari hari Sabtu lagi rasa sangat letih. At last hari ini kat opis. Sekarang, aku betul-betul rasa terpinggir dan dipinggirkan. Suatu pengalaman yang aku rasa cukup berharga dan ia berlangsung di tanah air sendiri.. di negeri yang budayanya adalah budaya Emak aku sendiri... di negeri yang berjiran dengan negeri aku.. pendek kata ia berlangsung di kampung sendiri.

Betul ke aku didiskriminasi? Atau aku saja yang terasa sendiri?

Tapi tak mengapa. Ini memang lumrah dunia. Ini masa aku.. maka aku kena tempuhi dengan redha dan tabah.

Ini entah bila punya entry..

Sambunglah... ini hari aku sangat terkejut. Aku diconfirmedkan yang someone hates me so much. Aku sungguh mau tertawa. Irony nya kebencian itu datang dari kalangan yang aku sangat pandang tinggi. Dari kalangan yang aku idolakan. Malang khalayak ini melihat aku sebagai ancaman.

Satgu lagi aku terjumpa species yang tak reti to suspend judgement.

Sekarang... aku tak tau.. aku ke yang malang... atau mereka yang malang... Aku propose mereka ini buat trip to Malang, Jatim.

Please la... Gelagat seakan absolutism anda tu obsolete. Kalau susu.. dah basi. Obsoleteism ideologynya.. Obeleteist.. pengamalnya. Start listening.. stop judging.... Start helping... stop condemning..  Tu sebab la aku malas nak rub shoulders with the Malangites. Elok jumpakan dengan the Phalangist.. Aku teringat Nabih Berri.

Ohya.. tadi swim.. 26 laps. Semoga esok jadi lebih bagus.

No comments:

Post a Comment