Tuesday, August 30, 2016

Kamchatka

Aku suka nama tu.. tak pernah sampai.. teringin sangat nak jejak kaki ke sana. Entah bila impian tercapai.. mungkin takkan tercapai. At the age of 40 aku tersedar yang aku banyak sangat impian... banyak sangat perkara yang mesti dilakukan.. and terlalu banyak produk yang dalam pembuatan. Can I sell the products? Aku pun tak tahu.. aku hanya nak keep on buat. Kamchatka.. a peninsula. It looks like Semenanjung Tanah Melayu.. tapi a bigger one.. pointing and sharp southern tip. Lebih mountainous.. very cold.. harsh climate... Asian.. tapi bawah Russia.. dekat dengan Jepun... dekat dengan US.. apart of the pacific.. dekat pula dengan Arctic... yeah Kamchatka.. yang yet to be dalam list of destinations utk Malaysian travellers... dalam situasi sekarang.. aku terpikir.. apa yang aku mahu dalam hidup? Masih macam dulu... tak tahu ke mana arah nak di tuju. Yang certain, kematian memang menanti.. Tapi selagi bernyawa.. apa yang perlu aku lakukan? Aku masih di Sendayan.. mahu membaca.. tapi aku end up tonton TV.. siaran ulangan movies kat Astro.. patut aku update chapter 4 of thesis dan buat article based on that chapter.. swimming pun aku tak pergi ini hari.. semalam 30 laps. Aku berdoa pada Allah.. beri aku kekuatan.. kukuhkan kewangan... tingkatkan kerajinan..btw tadi baru aku tahu.. surah untuk rajin is surah al-Insyira.. member Ustaz aku bagitau.. aku ramai member agamawan.. thank God aku bersahabat dengan mereka.. banyak gak yang belajar dengan mereka walaupun aku sering skeptic dengan golongan agamawan. Aku dah siap soalan for interviews. Harap Allah memudahkan segala urusan aku..

No comments:

Post a Comment